کد خبر: ۸۵۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ 05 June 2020
 
تابناک/رژیم صهیونیستی تحویل درآمدهای تشکیلات خودگردان را به بازگردانی تمامی توافقات مشروط کرده است.
 
 

گروکشی مالی رژیم صهیونیستی از تشکیلات خودگردان فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (پنجشنبه) اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی پرداخت درآمدهای گمرکی، بانکی و معاملاتی تشکیلات را به جاری شدن دوباره هماهنگی‌های امنیتی مشروط کرده‌اند.

به نوشته القدس العربی، «حسن الشیخ» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت که تشکیلات خودگردان با قطع هماهنگی‌ها با رژیم اسرائیل از ماه می گذشته تا کنون درآمدهای خود را دریافت نکرده و این رژیم تحویل این درآمدها را به بازگردانی هماهنگی‌های امنیتی مشروط کرده است.

طبق توافق اسلو (۱۹۹۳) رژیم صهیونیستی باید تمامی درآمدهای گمرکی، مالی و بانکی بین اشخاص و دیگر طرف‌ها را به طور ماهانه به رام‌الله تحویل دهد؛ اما از ماه گذشته میلادی و همزمان با اعلام محمود عباس مبنی بر قطع تمامی هماهنگی‌ها با رژیم صهیونیستی به دنبال اعلام طرح اشغال کرانه باختری، تحویل این درآمدها نیز متوقف شده است.

«ابراهیم ملحم» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در این بار به خبرنگاران گفت که رام‌الله همچنان به تصمیم «محمود عباس» مبنی بر توقف هماهنگی‌ها با اسرائیل پایبند است.

این برای اولین بار نیست که اسرائیل مانع از دریافت درآمدهای تشکیلات خودگردان می‌شود. در ماه فوریه گذشته نیز این رژیم تحویل بخشی از درآمدهای مالیاتی رام‌الله را به بهانه اینکه این درآمدها برای خانواده شهدا و اسرا هزینه می‌شود، متوقف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار