کد خبر: ۸۵۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 04 June 2020

 

برداشت ماهی قزل آلا در قفس های دریایی گیلان آغاز شد.


تابناک/ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیرکل شیلات گیلان گفت : هم اکنون 16 قفس در دو ناحیه جفرود و کیاشهر با ظرفیت هزارتن فعالیت می کنند که امسال 130 تن ماهی پرورش دادند و شیلات تلاش می کند این رقم را تا سال آینده به 2 هزارو 500 تن برساند.

عظیم مدبری افزود : براساس مطالعات انجام شده طرح پرورش ماهی در قفس در 12 ناحیه دریایی گیلان با ظرفیت پرورش سالیانه 75 هزارتن ماهی قزل آلای قابل اجراست.
رئیس موسسه تحقیقات شیلاتی کشور هم با اشاره به تحقیقات انجام شده گفت: محدودیت و کاهش ماهیان دریا، کمبود آب های شیرین برای پرورش ماهی و تغییر اقلیم مهم ترین دلایلی است که پرورش ماهی در قفس را ناگزیر کرده است.محمود بهمنی افزود: موسسه تحقیقات شیلاتی کشور تلاش می کند با افزایش ضریب نفوذ دانش در دوبخش اجرا و بهره برداری ، به گسترش این طرح کمک کند.
معاون عمرانی استاندار هم در جریان این بازدید گفت : در دوسال گذشته بیش از 142 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار دو شرکتی قرار داده شده است که پرورش ماهی در قفس را در گیلان اجرا می کنند.
علی اوسط اکبری مقدم افزود: استانداری آماده است تا از اعتبارات استانی هم برای اجرای طرحهای جدید یا افزایش ظرفیت این دوطرح کمک کند.
مدیراجرایی طرح پرورش ماهی در قفس کیاشهر گفت: از آبان ماه بیش از 120 هزار قطعه ماهی قزل آلا با وزن 150 تا 250 گرم وارد این قفس ها شده و پس از گذشت 6 ماه در حال حاضر ماهی هایی با وزن 750 تا 1500 گرم برداشت می شود.
سیدعلی جلیلی افزود: در حال حاضر نبود اسکله پهلوگیری قایق های بزرگ مهم ترین مشکل طرحهای پرورش ماهی در قفسی است که فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار