کد خبر: ۸۵۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 03 June 2020

کشف و ضبط ۶۵۰ رشته دام غیرمجاز در بندر کیاشهر

تابناک/رییس اداره پارک ملی خشکی، دریایی بوجاق بندرکیاشهر گفت: از آغاز فصل مهاجرت آبزیان تاکنون ۶۵۰ رشته از انواع دام های غیر مجاز در رودخانه سفیدرود این منطقه کشف و ضبط شد.

ابراهیم غلامی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه کشف این تعداد رشته دام غیر مجاز توسط ماموران یگان حفاظت پارک ملی بوجاق صورت گرفته افزود: لاکش ، تور زیر آبی و سالیک از انواع ادوات و تورآلات غیر مجاز کشف شده در منطقه پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر است.

وی ادامه داد: در این خصوص نیز تعداد ۶۰ نفر از متخلفان شناسایی و با تنظیم صورتجلسه به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی هرگونه صید و شکار در پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر را اکیدا ممنوع دانست و  تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت این پارک ، با گشت های شبانه روزی خود و با هوشیاری کامل با متخلفان برخورد قانونی خواهند داشت.

غلامی خاطر نشان کرد: رودخانه سفیدرود به عنوان مهمترین زیستگاه ماهیان غضروفی و انواع ماهیان استخوانی ، پس از طی مسیر ۶۷۰ کیلومتری با عبور از قلب پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر به دریای خزر می رسد .

به گفته وی همه ساله در فصل مهاجرت ابزیان ( اوایل اسفندماه) این رودخانه با چالش صیادان غیر مجاز روبرو می شود که در صورت سهل انگاری در حفاظت از آن ، بقای ذخائر رودخانه ای و دریایی شدیدا تهدید می شود.

پارک ملی بوجاق بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه ، نخستین پارک ملی خشکی و دریایی ثبت شده در ایران است که ۳ هزار و ۲۶۰ هکتار وسعت دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.

این شهرستان دارای ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر است و حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر رودخانه سفیدرود نیز از این منطقه می گذرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار