مهاجم صنعت نفت آبادان گفت: اگر قرار است از جایی الگوبرداری کنیم باید حداقل ۱۰ درصد از امکانات آن را داشته باشیم.
کد خبر: ۸۵۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 03 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: عیسی آل کثیر بازیکن تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره برگزاری تمرینات تیمش اظهار داشت: ما هم مانند بقیه تیم‌ها تمریناتمان را برگزار می‌کنیم، اما هنوز مشخص نیست چه اتفاقی قرار است بیفتد و بازی‌ها برگزار می‌شود یا خیر. در هوای ۵۰ درجه بالای صفر تمرین می‌کنیم و امکانات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نداریم. در حال حاضر خوزستان در وضعیت قرمز دارد، اما بودجه باشگاه به اندازه‌ای نیست که بتوانیم در تهران یا شهر دیگری اردو بزنیم. با استرس سر تمرین می‌رویم و برمی گردیم. خدا کند به همان اندازه که اصرار دارند لیگ ادامه پیدا کند، امکانات در اختیار بازیکنان بگذارند.

 

همان اندازه که از نظر امکاناتی از آلمان عقب‌تر هستیم، سلامتی ما هم بیشتر در خطر است

آل کثیر در ادامه گفت: ظاهرا ما برای از سر گیری لیگ از آلمان الگوبرداری کردیم، اما آیا امکانات آن‌ها را داریم؟ مسلما به همان اندازه‌ای که امکانات ما از آلمان کمتر است، سلامتی ما هم بیشتر در خطر است.  ما به عنوان فوتبالیست دوست داریم بازی‌ها شروع شود و سر تمرین برویم. فوتبال تنها منبع درآمد ما به شمار می‌رود و هیچ درآمدی جز فوتبال نداریم، اما وقتی امکانات کافی نداریم و نمی‌توانیم فراهم کنیم، بازی‌ها به چه قیمتی باید برگزار شود؟

 

اگر می‌خواهیم از جایی الگوبرداری کنیم، باید حداقل ۱۰ درصد از امکانات آن‌ها را داشته باشیم

بازیکن صنعت نفت آبادان با تاکید بر این که لیگ ایران با امکانات کنونی امکان الگوبرداری از بوندسلیگا را ندارد گفت: در این شرایط که تیم‌ها نمی‌توانند بازی تدارکاتی برگزار کنند، بعید است بازیکنان در این فرصت کم بتوانند برای از سر گیری لیگ آماده شوند. در هفته اول بوندسلیگا، ۱۰، ۱۲ بازیکن مصدوم شدند. ما در اینجا امکانات کافی نداریم و فشار بازی‌ها ریسک مصدومیت را بالاتر می‌برد و کیفیت بازی‌ها در این شرایط پایین می‌آید. اگر قرار است از جای دیگری الگوبرداری کنیم، باید حداقل ۱۰ درصد از امکانات آن‌ها را داشته باشیم، اما ما ۵ درصد از امکانات آلمان را هم نداریم.  

شرایط با گذشته فرقی نکرده و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود 

او با انتقاد از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی گفت: قبلا سر تمرین می‌رفتیم و برمی گشتیم و خیلی عادی تمرین می‌کردیم، در حال حاضر شرایط مانند گذشته است و هیچ اتفاق خاصی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و رعایت نکات بهداشتی رخ نداده، تنها پیشگیری ما این است که با هزینه شخصی اسپری الکل بخریم و هر وقت لازم شد از آن استفاده کنیم.  

اگر نتوانند بازی ها را در خوزستان برگزار کنند، تکلیف ما که هر روز در این شهر تمرین می کنیم چیست؟ 

آل کثیر در واکنش به این که گفته می‌شود امتیاز میزبانی تیم‌های خوزستانی به دلیل شرایط این استان در هاله‌ای از ابهام است گفت: بحث ما فقط بازی کردن نیست و در حال حاضر برای تمرین کردن هم مشکل داریم. برای سلامتی میهمانانی که قرار است به آبادان بیایند ارزش قائل می‌شوند و می‌گویند شاید خوستان و آبادان نتوانند میزبانی کنند، اما تکلیف ما که در این شهر زندگی می‌کنیم چیست؟ سلامتی خودمان، هم بازی‌های ما و خانواده هایمان هم مهم است. مگر می‌شود که فقط برای سلامت تیم میهمان ارزش قائل شوند. ما هر روز در آبادان تمرین می‌کنیم و شرایط به گونه‌ای است که انگار هیچ بیماری و ویروسی وجود ندارد و امکانات لازم در اختیار ما قرار نگرفته است.

 

 آن قدر مشکل داریم که گاهی یادمان می‌رود پول چیست و چند درصد از مبلغ قراردادمان را گرفتیم

مهاجم صنعت نفت درباره شرایط مالی تیمش اظهار داشت: در دوران تعطیلی لیگ بخشی از قرارداد‌ها را دریافت کردیم و تاکنون حدود ۴۹ درصد دریافتی داشتیم. همه جوره استرس داریم و نمی‌خواهم راجع به این موضوع صحبت کنم. مسائل مالی، شرایط سختی که کرونا به وجود آورده، آمادگی جسمانی، افزایش دما و تمرین در این هوای گرم مشکلات اصلی ما است. آن قدر استرس داریم که گاهی اوقات یادمان می‌رود پول چیست و چقدر از قراردادمان را گرفتیم. نمی‌دانیم حواسمان به تمرین باشد، به این که مرتب دست هایمان را با الکل ضد عفونی کنیم یا این که حواسمان باشد پیش خانواده هایمان نرویم، مبادا که خودمان به این ویروس مبتلا شده باشیم و خبر نداشته باشیم.  

کاش پیش از شروع لیگ، امکانات و زیرساخت‌های لازم فراهم می‌شد

او گفت: ما خدا را شکر می‌کنیم که تمرینات شروع شده، اما کاش پیش از برگزاری لیگ و تمرینات، ابتدا زیرساخت‌ها و امکانات لازم فراهم می‌شد، زیرا سلامتی و جان مردم و ورزشکاران مهم‌ترین موضوع است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار