کد خبر: ۸۵۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 03 June 2020

 

امام جمعه رشت با اشاره به نعمت رشد و هدایت انسان‌ گفت: خداوند متعال اگر تصمیم به رشد و هدایت کسی بگیرد کسی نمی‌تواند جلوی اراده پروردگار را بگیرد.

 
امام جمعه رشت: «هدایت» مهم‌ترین نعمت خداوند برای بندگان است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه سه‌شنبه در جلسه تفسیر آیه 22 سوره حدید قرآن کریم اظهار داشت: پرسش‌های انسان در رابطه با نظام هستی از زمانی که پا به عرصه حیات می‌گذارد آغاز می‌شود و این پرسش‌ها برای عده‌ای قابل درک، برای برخی غیر قابل درک و عده‌ای نیز به‌طور نصفه و نیمه درک می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: با توجه به آیات قرآن کریم، تمام سختی‌ها و حوادث طبیعی که در این دنیا رخ می‌دهد قبل از اینکه اتفاق بیفتد، خداوند آن‌ها‌ را در لوحی ثبت کرده است و حوادثی مانند سیل و زلزله و گرفتاری‌های گذشته و آینده انسان‌ها و نسل‌های آینده در این لوح ثبت شده و محفوظ است.

فلاحتی با بیان اینکه خداوند متعال به همه موجودات و جنبندگان بر روی کره زمین روزی می‌دهد تصریح کرد: خداوند روزی خود را از هیچ موجودی دریغ نمی‌کند اما در این میان کسانی هستند که نسبت به رزق و روزی خود و فرزندانشان اظهار نگرانی کرده و غصه می‌خورند؛ این افراد به خدا بدبین هستند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به ترجمه آیه 22 سوره حدید قرآن کریم و نکات پیرامون این آیه خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید که گزند و آسیب‌های در زمین قبل از وقوع در کتابی همچون ﻟﻮﺡ ﻣﺤﻔﻮﻅ مانده است‌.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رویدادها و حوادث زندگی انسان قبل از وقوع توسط خداوند متعال تعیین شده است ابراز داشت: خداوند متعال حتی قرارگاه و جایگاه موقت انسان و موجودات زمین را می‌داند و در لوح محفوظ نگه داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به رشد و هدایت انسان‌ها توسط خداوند تصریح کرد: خداوند متعال اگر تصمیم به رشد و هدایت کسی بگیرد در این صورت کسی نمی‌تواند جلوی اراده پروردگار را بگیرد و او هر که را بخواهد هدایت می‌‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار