کد خبر: ۸۵۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 03 June 2020
 

تابناک/پایگاه‌های انتقال خون گیلان با اعلام نیاز فوری به تمام گروه‌های خونی امروز و فردا برای اهدای خون نیکوکاران باز است.

نیاز فوری به تمام گروه‌های خونی در گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی اداره کل انتقال خون گیلان با اعلام نیاز فوری به تمام گروه‌های خونی اعلام کرد: پایگاه‌های انتقال خون این استان ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه آماده خدمت رسانی به مردم نوعدوست است.

پایگاه انتقال خون رشت واقع در میدان فرهنگ و سامانه خونگیری مستقر در میدان شهرداری این شهر از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸ و همچنین پایگاه‌های انتقال خون شهر‌های انزلی، تالش، آستارا، فومن، رودسر، لنگرود و لاهیجان از ساعت ۸ تا ۱۳ روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد، برای خونگیری اهداکنندگان باز است.

همچنین اتوبوس سیار خونگیری صبح امروز (چهارشنبه ۱۴ خرداد) در آستانه اشرفیه و صبح فردا (پنجشنبه ۱۵ خرداد) در شهر شاندرمن برای خونگیری فعال است.

سالانه به طور میانگین افزون بر ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و غیره مصرف می‌شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار