کد خبر: ۸۵۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 02 June 2020
امیدی از صادرات ۷۲ میلیون دلاری کالای غیر نفتی از گمرک شهرستان آستارا به خارج از کشور خبر داد.
 

 

«رسول امیدی» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: در طی ۲ ماه سال جاری، ۱۵۳ هزار تن کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

 

مدیر کل گمرک بندر آستارا افزود: محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، البسه، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی عمده کالاهایی بوده که به کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شد.

 

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۱۹ تن کالا به ارزش ۴۷۶ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شد، گفت: عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی بود که به جمهوری آذربایجان صادر شد.

 

امیدی گفت: تجارت چمدانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن و ارزش ۹۵ درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا با بیان اینکه در این مدت ۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۳۹ میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده است، اظهارکرد: این مقدار کالاها از طریق کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان وارد کشور شده است.

 

وی اضافه کرد: مواد شیمیایی، چوب، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی کالاهایی هستند که از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده اند.

 

امیدی با اشاره به اینکه همچنین در این مدت ۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۷ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده است، اظهارکرد: عمده کالاهای ترانزیت ورودی را لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌ شیشه و ورق آهن بوده که از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.

 

مدیر کل گمرک بندر آستارا میزان ترانزیت خارجی خروجی را ۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۷ میلیون دلار دانست و تصریح کرد: این میزان کالای خارج شده از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین است.

 

وی با اشاره به نوع کالای ترانزیت شده گفت: کالای ترانزیت شده شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی بوده است.

 

مدیر کل گمرک بندر آستارا با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته از سال جاری از مرز زمینی آستارا ۱۵ هزار و ۳۹۸ نفر تردد کرده اند، تصریح کرد: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافران خروجی و ورودی ۹۵ درصد کاهش داشته است.

 

امیدی به افزایش ۵۱ درصدی درآمد عمومی اداره‌ کل گمرک این شهرستان در ۲ ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: درآمد گمرک آستارا در این مدت ۹۴۷ میلیارد و ۹۷ میلیون ریال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار