کد خبر: ۸۵۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 02 June 2020

     

تابناک/طرح جشنواره جوان موفق لاهیجی در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی لاهیجان در سال 99 برای اولین بار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی با محوریت قیام 15 خردادو ارتحال حضرت امام (ره)  روزیکشنبه  یازدهم  خرداددر فرمانداری شهرستان لاهیجان برگزار شد.

در این نشست با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی وبه ریاست حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه لاهیجان و همچنین با حضور مهندس میرغضنفری فرماندار و نائب رئیس شورا، موضوعات مطروحه در جلسه مورد بحث و بررسی گرفت.

نگارنادری رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان و دبیر شورای فرهنگ عمومی در آغاز این نشست ضمن اشاره به تاریخچه مختصر شورای فرهنگ عمومی از بدو تاسیس آن به بیان دستور جلسه با محوریت ارتحال امام (ره) و قیام 15 خرداد پرداخت وگفت: کرونا تاثیر بسیار بر فرهنگ عمومی داشته و بسیاری از مناسبات اجتماعی وفرهنگی را تغییر داده است . از جمله آنکه  سی سال مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در مسجد مطهر برگزار می شد اما امسال امکان این کار نیست و تصمیم بر آن است که قسمتی از هزینه های آن صرف امور خیریه  شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی  ضمن  بر شمردن وظائف ذاتی شورا  خواستار اعلام فراخوان عمومی در سطح شهر شد تا نظرات سایر افراد حقیقی نیز در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح شود. وی در ادامه برای تبیین شخصیت امام(ره)در ایام 14 و15 خرداد، خواهان تولید  و انتشارمحتوای فرهنگی و هنری توسط رسانه هاو سازمان های مختلف شد.

حجت الاسلام سلیمانی رئیس شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن تسلیت ایام ارتحال امام(ره) در بخشی از سخنان آغازینش گفت: با توجه به آمارهای استانی، شهرستان لاهیجان نسبت به شهرهای دیگر  در فعالیت های فرهنگی حایز رتبه اول است.

وی در ادامه در تجلیل شخصیت امام به کتابی از نویسندگان بزرگ غربی اشاره کرد و افزود: میشل فوکو در "کتاب ایرانی ها چه رویایی در سر دارند" می گوید: باری که بر دوش مردم جهان بود امام بر دوش خودش کشید و امام پیامبر بدون سلاح بود.

امام جمعه شهرستان لاهیجان ضمن اشاره به بحران شیوع وهمه گیری کرونا افزود: به دلیل شیوع کرونا و دستورالعمل عدم برگزاری مراسم در مساجد می توان با رعایت پروتکل بهداشتی و چیدمان صندلی و ضدعفونی کردن منطقه به صورت منسجم  وباشکوه تر از سال های قبل با همکاری همه نهادها در فضای باز مراسم را برگزار کرد.

در ادامه فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اهمیت فرهنگ و ارزشمندی آن گفت:فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی به دلیل آمیختگی آن با نظام الهی دین اسلام مقوله بسیار ارزشمندی است.کار فرهنگی یک کار نرم است و در صورت کمی و کاستی در انجام کارهای فرهنگی باید به خودمان رجوع کنیم و به رفع و رجوع نقص ها بپردازیم.

در این نشست هریک از اعضای شورا پیشنهاداتی برای برگزاری برنامه های فرهنگی متناسب با ایام ارتحال و 15 خرداد را مطرح کردندو به پیشنهاد امام جمعه شهرستان لاهیجان طرح پیشنهادی "جشنواره جوان موفق لاهیجی" نیز به تصویب رسید.

علاوه بر این طرح ، برگزاری مانور تابستانه  با محوریت شهدای گمنام و انجام کارهای فرهنگی در محوطه استخر لاهیجان ؛برنامه یک روز با حجاب، برگزاری مراسم ارتحال امام و پخش کلیپ های با مضمون ایام الله خرداد در تلویزیون های شهری به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار