کد خبر: ۸۵۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 02 June 2020

     

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرا رسیدن سی و یکمین سالروز رحلت امام خمینی (ره) طی پیامی بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) ارزش‌های اسلامی را در کشور احیا کرد و با رهبری بی‌نظیر خود، انقلابی بنیان نهاد که یاور مظلومان جهان باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه، کمیل شریفی طی پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)، فرا رسیدن سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و قیام خونین 15 خرداد را به تمامی عاشقان و رهروان ولایت تسلیت گفت.
متن پیام بدین شرح است:
14 خرداد، سالروز ارتحال جانسوز حضرت امام راحل (ره) و قیام خونین 15 خرداد، که نقطه عطفی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران محسوب می گردد را گرامی می داریم.
امام‌ خمینی‌(ره)، یک‌ حقیقت‌ همیشه‌ زنده‌ است‌ . نام‌ او پرچم‌ این‌ انقلاب‌، و راه‌ او راه‌ این‌ انقلاب‌، و اهداف‌ او اهداف‌ این‌ انقلاب‌ است‌.
امت‌ امام(ره)‌، که‌ از سرچشمه‌ فیاض‌ آن‌ پیر فرزانه‌ سیراب‌ شده‌ و عزت‌ و کرامت‌ اسلامی‌ و انسانی‌ خود را در آن‌ وجود وارسته جسته‌اند، اکنون‌ شاهد آنند که‌ ملتهای‌ دیگر، حتی‌ ملتهای‌ غیرمسلمان‌، نسخه‌ی‌ تعالیم‌ انقلابی‌ آن‌ قائد عظیم‌ را مایه‌نجات‌ خود دانسته‌ و آزادی‌ و عزت‌ خویش‌ را در آن‌ یافته‌اند.
چهاردهم خردادماه، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت برجسته و دوراندیش، از اهمیت فراوانی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و به عنوان روز اندوه وداع با مردی است که نهضتی بی‌نظیر را در عالم پایه افکند و در تاریخ جاودانه مانده است.
یوم‌الله 15 خرداد نیز سرآغاز تحقق اراده‌ی مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت و استبداد و به ثمرنشستن اراده‌ی ملت بزرگ ایران است و این قیام نقطه‌ی عطف مبارزات مردم در برکندن ریشه‌ی بیداد در کشور شد.
ضمن تسلیت 14خرداد، سالروز رحلت جانسوز حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران با وفایش در فاجعه قیام خونین 15 خرداد 1342 ، امید است با پاسداری از آرمان های والای بنیان گذار جمهوری اسلامی و خون پاک شهدا و تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری ، برای اعتلای این نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی بیش از پیش تلاش نماییم.

گرچه دنیایش پر از نامرد بود                    من یقین دارم خمینی(ره) مرد بود

سینه اش هرچند کوهی درد داشت            خود طبیب سینه ِ پر درد بود

در خزان می آمد و بردامنش                     کهکشانی نور ، ره آورد  بود

آتش نمرود بود و پیر عشق                      بر خلیل، این آتش اما برد بود

پرزد از این باغ، تا عرش خدا                     لاله هم زین داغ، رویش زرد بود

یک زمان، فهمیدم اینجا عشق مرد              دست خورشید جماران سرد بود

شعر: عباس همایونفرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار