کد خبر: ۸۵۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 02 June 2020
تابناک/رستم زاد بر راه اندازی دبیرخانه تجارت ایران با اورسیا در شهرستان آستارا تاکید کرد و گفت: شهرک صنعتی مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان در شهرستان آستارا ایجاد شود.
 

 

تابناک/«حسن رستم زاد» امروز(دوشنبه، ۱۲ خرداد) در جلسه کارگروه شورای صادرات غیرنفتی گیلان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری آستارا برگزار شد به موقعیت استراتژیک آستارا در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: ویژگی های این شهرستان مرزی نه تنها برای گیلان بلکه برای کشور مفید است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه این شهرستان در زمان تعطیلی ها بر اثر شیوع کرونا ویروس نقش اقتصادی مهمی را ایفا کرد، افزود: مرزهای آستارا در زمان شیوع کرونا ویروس، فعال و باز بود.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا به توسعه اقتصادی گیلان کمک شایانی کرده و می کند، تصریح کرد: جایگاه و ظرفیت های منحصربه‌فرد شهرستان آستارا نباید کم تلقی شده و یا دست کم گرفته شود.

 

رستم زاد به راه آهن آستارا در کریدور شمال - جنوب اشاره کرد و گفت: این راه آهن نقش کلیدی در منطقه دارد.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا در ادامه بر راه اندازی دبیرخانه تجارت ایران با اورسیا در این شهرستان تاکید کرد.

 

وی با اشاره به اینکه با گذشت یکسال از وعده صدور کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی، کدی برای این منطقه صادر نشده است، خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی باید به وظیفه خود در این راستا عمل کرده و تعهداتشان را اجرایی کنند.

 

رستم زاد گفت: در منطقه ویژه اقتصادی آستارا به طور عملی اتفاق خاصی نیفتاده و باید با تلاش و پیگیری مسئولین ذیربط شاهد پویایی این منطقه باشیم.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه قول هایی برای لایروبی بندر به منظور ورود کشتی های بزرگ از سوی مسئولان داده شد که تاکنون عملیاتی نشده است، افزود: مسئولان ذیربط، لایروبی بندر آستارا را با جدیت پیگیری کرده تا شاهد پهلوگیری کشتی های بزرگ در این بندر تجاری باشیم.

 

وی الحاق بخش ‌هایی از شهرستان آستارا همچون گمرک، راه آهن و بندر به منطقه آزاد انزلی را خواسته مردم آستارا دانست و خاطرنشان کرد: با ملحق شدن بخش هایی از شهرستان آستارا به محدوده منطقه آزاد انزلی، شهرستان تالش نیز از منافع این الحاق شدن، بهره مند می شود.

 

رستم زاد تاکید کرد: ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان در شهرستان آستارا پیگیری و اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار