کد خبر: ۸۵۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 02 June 2020
زارع بر فعال شدن اتاق بازرگانی استان در شهرستان آستارا تاکید کرد و گفت: ساختمانی دراین ‌خصوص از سوی فرمانداری پیش ‌بینی شده و امیدوارم اتاق بازرگانی گیلان، این موضوع را پیگیری کرده و به سرانجام برساند.
 

 

تابناک/ «ارسلان زارع» امروز(دوشنبه، ۱۲ خرداد) در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: با توجه به پهلوگیری کشتی های تجاری در بندر آستارا این بندر نیاز مبرم به لایروبی دارد.

 

استاندار گیلان افزود: از اداره کل بنادر و دریانوردی انتظار است تا پایان آذرماه نسبت به لایروبی بندر آستارا اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه عدم پایبندی به وعده های داده شده توسط مدیران باعث دلسردی مردم از مسئولین نظام می شود، تصریح کرد: مدیران کل به وعده های داده شده خود در رابطه با صدور کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی و لایروبی بندر آستارا پایبند بوده و آن را اجرایی کنند.

 

زارع با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۲۰ درصد ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا بهره گرفته می شود، خاطرنشان کرد: پس از لایروبی ۵۰۰ هزار متر مکعب مصالح قابل برداشت از بندر، از مصالح در اجرای طرح های عمرانی استفاده می شود.

 

عالی ترین نماینده دولت در گیلان با بیان اینکه در سال جاری از طریق گمرکات گیلان ۱۶۶ هزار تن کالا به خارج از کشور صادر شده است، افزود: ارزش کالاهای صادر شده به خارج از کشور، ۸۰ میلیون دلار است.

 

وی اضافه کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۳ و از نظر ارزش ۶۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

 

زارع بر فعال شدن اتاق بازرگانی استان در شهرستان آستارا تاکید کرد و افزود: ساختمانی دراین ‌خصوص از سوی فرمانداری پیش ‌بینی شده و امیدوارم اتاق بازرگانی گیلان، این موضوع را پیگیری کرده و به سرانجام برساند.

 

استاندار گیلان ادامه داد: الحاق بخشی از اراضی منطقه ویژه اقتصادی آستارا به منطقه آزاد انزلی پیگیری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه بر اثر شیوع کرونا ویروس آسیب هایی به کشورهای مختلف جهان وارد شد، خاطرنشان کرد: با مدیریت و برنامه‌ ریزی درست این آسیب‌ ها در کشور ما کمتر بود.

 

زارع تصریح کرد: با توجه به اینکه مرزهای کشورهای مختلف جهان به علت شیوع کرونا ویروس بسته بود، داد و ستد در مرز زمینی شهرستان آستارا در جریان بود.

 

استاندار گیلان به هدف‌ گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری در بخش خصوصی استان اشاره کرد و گفت: امیدوارم با همت بخش خصوصی و اتاق اصناف این هدف‌ گذاری تا پایان سال جاری محقق شود.

 

گفتنی است، در پایان این جلسه از حسن رستم زاد به دلیل فعالیت مستمر در حوزه اقتصادی به عنوان فرماندار نمونه کشوری از سوی استاندار گیلان تجلیل و قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار