کد خبر: ۸۵۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷ 02 June 2020

 

تابناک/پس از درگذشت مرحوم محمدعلی رمضانی دستک، نماینده منتخب مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد تا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شود. حال قصد داریم تا از برخی از گزینه های مهم انتخابات آتی رونمایی نماییم.

۱- محمدحسین قربانی: وی که دو دوره نمایندگی مردم شهرستان آستانه اشرفیه و نایب رئیسی کمیسیون بهداشت مجلس را در کارنامه دارد؛ در این دوره از انتخابات و پس از نام‌نویسی، به یکباره از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف داد. این دندان‌پزشک آستانه ای به دنبال هت‌تریک در جلوس بر صندلی سبز خانه ملت است.

۲- علی جعفری دهکا: معاون سابق آبفار استان گیلان و رئیس اسبق اداره آبفار شهرستان آستانه‌اشرفیه از چهره های شناخته‌شده اجرایی و جهادی شهرستان است. وی که در دوره نهم مجلس شورای اسلامی از همین حوزه کاندیدا شده بود، توانست حدود ۸ هزار رأی از مردم اخذ کند. شنیده ها حکایت از حضور مصمم او پس از یک دوره استراحت در رقابت های انتخاباتی دارد.

۳- رضا صالح جلالی: نماینده مجلس ششم آستانه اشرفیه و از اصلاح‌طلبان شاخص استان که دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی‌ است و با توجه به عدم توفیق او به اخذ صلاحیت در دوره های گذشته، وی از شانس بالایی برای راهیابی به بهارستان برخوردار نیست.

۴- امیرارسلان قاسم‌نژاد: وی متولد سال ۱۳۵۲ و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و مالی، رئیس امور حسابرسی و ممیزی کل امور مالیاتی گیلان و رئیس اداره مالیات و دارایی شهرستان لنگرود است. وی در انتخابات مجلس ۹۸ با ۳۴۲۱ رأی، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.

۵- سید مهدی صادق: نماینده دوره هشتم مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی که هم‌اکنون ۶۸ ساله است و در انتخابات مجلس ۹۸ با کسب ۴۶۵۴ و پس از مرحوم رمضانی و احمدی دهکا در جایگاه سوم قرار گرفت.وی در این انتخابات در لیست حزب اعتدال و توسعه و کارگزاران سازندگی بود و تنها کاندیدای مورد حمایت اعتدالیون و اصلاح‌طلبان شهرستان به شمار می‌رفت.

۶-ریحانه احمدی دهکا: این بانوی جوان که سابقه دوبار حضور در انتخابات مجلس از حوزه آستانه‌اشرفیه را داراست، یک‌بار در انتخابات ۹۴ ، ماراتن انتخابات را به قربانی واگذار کرد و در انتخابات ۹۸ هم با اختلاف حدود دوهزار رأی نسبت به مرحوم محمدعلی رمضانی، از راهیابی به مجلس یازدهم بازماند.به‌نظر می‌رسد پس از دوبار شکست پیاپی احمدی، او رغبت زیادی برای حضور در انتخابات ندارد

۷- فرهاد شوقی چهارده: جوان ترین عضو تاریخ شورای شهر رشت، اگرچه مدتی از فضای سیاسی فاصله گرفته بود، با حضورش کنار سیدعلی آقازاده، ستونی اطمینان بخش برای وی بود. شوقی که پیش از این نیز نامش به عنوان گزینه احتمالی حضور در انتخابات مجلس از حوزه آستانه اشرفیه به گوش می رسید، حالا شرایط خاصی را پیش روی خود می بیند. اکنون خیالش از حضور آقازاده در مجلس راحت است و از سوی دیگر به عنوان یک چهره جوان می تواند وزنه خوبی برای گیلان در مجلس یازدهم هرچند از میانه راه باشد.

۸- اسماعیل تیغ‌نورد: وی هم اکنون ریاست شورای شهر آستانه اشرفیه را برعهده دارد و از او به عنوان یکی از چهره های جدید نام برده می شود. شنیده ها حاکی از استعفای وی در تابستان سال‌جاری از پارلمان شهری آستانه می دهند. این چهره در انتخابات مجلس یازدهم از مرحوم رمضانی حمایت کرد.

۹- ابراهیم نجفی: این عضو شورای شهر آستانه اشرفیه نیز یکی از گزینه های مطرح برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از حوزه آستانه اشرفیه است. وی در انتخابات گذشته نیز قصد ورود به این عرصه را داشت اما به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسات مربوطه، از ورود به این عرصه بازماند.

۱۰- علیرضا تنهایی: وی که از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس می باشد که مدتی نیز در سوریه و در دفاع از حرم اهل بیت مبارزه کرد. طبق شنیده ها، سردار تنهایی اخیراً فعالیت های انتخاباتی خود را در سطح شهرستان آغاز نموده و از کاندیداهای پیشرو در این راستا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار