کد خبر: ۸۵۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 01 June 2020

قهرمانی باشکوه پرسپولیس مقابل داماش؛ نبرد 4 ساعته در آخرین حضور برانکو (گزارش ویژه)

پرسپولیس سال گذشته در چنین روزی دومین دبل تاریخ خود را با قهرمانی در جام حذفی جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سال گذشته در چنین روزی یعنی 12 خرداد 98 یکی از خاص‌ترین و جنجالی‌ترین رقابت‌های فینال جام حذفی فوتبال کشور را شاهد بودیم. دیداری که میان پرسپولیس و داماش گیلانیان برگزار شد و سرخپوشان تهرانی با برتری تک گله به عنوان قهرمانی دست یافته و جام حذفی را ضمیمه لیگ برتری که در آن به قهرمانی رسیده بودند کرده و دومین دبل تاریخ خودشان را جشن گرفتند.

این بازی با 140 دقیقه تاخیر به جای 9 شب، 11 و 20 دقیقه شروع شد و تا بامداد روز بعد ادامه داشت.

 

* حواشی پیش از شروع

 

         

کنترل تماشاگران مسابقه از دست مسئولان برگزاری خارج شده بود و 100 درصد ظرفیت ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان در اختیار هواداران پرسپولیس قرار گرفت و چند صد داماشی که کیلومترها از گیلان تا اهواز سفر کرده بودند تا از تیم محبوبشان حمایت کنند پشت درها ماندند. داماشی‌ها به دنبال حق حداقلی خود از سکوها بودند و حاضر به برگزاری مسابقه نمی‌شدند و از طرفی پرسپولیسی‌ها حاضر به ترک ورزشگاه نبودند و همین موضوع تاخیری 140 دقیقه‌ای در شروع مسابقه ایجاد کرد. در نهایت با اعلام اینکه بازی لغو شده و برگزار نمی‌شود، تعدادی سکوهای ورزشگاه را ترک کرده و داماشی‌ها توانستند وارد ورزشگاه شوند. در طول این مدت حوادثی هم در ورزشگاه رخ داد و صندلی‌های زیادی از ورزشگاه تازه تاسیس اهواز شکست و تکه‌های شکسته صندلی حوادثی ایجاد کرد و یک مامور یگان ویژه آسیب دید.


* 90 دقیقه بازی جذاب و نفسگیر

 

                     

بازی در نهایت شروع شد و برخلاف آنچه به نظر می‌رسید اصلاً یک طرفه و از پیش تعیین شده نبود. داماش دسته دویی نشان داد با شایستگی به فینال رسیده و قهرمان لیگ برتر را چند بار در طول نود دقیقه به دردسر انداخت و در نهایت روی تک گل علی علیپور که از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسانده بود به برتری رسید. برانکو در این دیدار آخرین حضور رسمی روی نیمکت پرسپولیس را تجربه کرد و با هدیه دادن آخرین جام به هواداران نیمکت سرخ را ترک کرد و نسبت به خواسته هواداران این تیم که خواهان ماندنش بودند بی‌تفاوت بود.


* جشن قهرمانی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار