استاندارکهگیلویه و بویراحمد گفت: 100هکتار از جنگل های منطقه حفاظت شده خائیز بر اثر آتش سوزی خسارت دید که از این میزان 40 هکتار دچارآسیب جدی شده است
کد خبر: ۸۵۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 01 June 2020

استاندارکهگیلویه و بویراحمد گفت: 100هکتار از جنگل های منطقه حفاظت شده خائیز بر اثر آتش سوزی خسارت دید که از این میزان 40 هکتار دچارآسیب جدی شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری روز دوشنبه در ستاد بحران گچساران  با اشاره به انتشار عکس و تصاویر از آتش سوزی خائیز در فضای مجازی گفت: در آتش سوزی های اخیر در کوه خائیز کهگیلویه اغراق نمایی در فضای مجازی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از  18 هزار گونه جانوری در کوه خائیز وجود دارد  که بیش از یکهزارو 600 راس کل و بز وحشی است.
کلانتری ادامه داد: بر اثر اتش سوزی هیچ کدام از کل و بز های وحشی منطقه حفاظت شده خائیز تلف نشده است.
کلانتری اظهار داشت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع حفاظت شده خائیز پس از چهار شبانه روز  تلاش طاقت فرسا مهار شد.
گزارش استاندار از آنچه که آتش بر سر خائیز آورد / خائنین شناسایی و با آن ها برخورد می شود

وی تصریح کرد: بیش از40۰ نفر از نیروهای مردمی، بسیج، منابع طبیعی و محیط زیست  روزانه برای مهار آتش سوزی این منطقه فعالیت کردند.
  وی اظهار داشت: برای مهار آتش کوه خائیز همچنین  15 گروه پنج نفره از سراسر استان،هشت تیم مردمی آموزش دیده فعالیت کردند.
 کلانتری آماده سازی 300 نیروی تجهیز شده و آموزش دیده  را از برنامه های کوتاه مدت خود برای مقابله با آتش سوزی اعلام کرد.
وی تصریح کرد: طبق بررسی کارشناسان، 100 هکتار از جنگل های خائیز آسیب دیده  که از این میزان 40 هکتار دچار آسیب جدی شده است.
کلانتری با بیان اینکه  با عاملان آتش سوزی باید برخورد جدی صورت گیرد گفت: مسبب این آتش سوزی چه سهوی و چه عمدی باشد ، خیانت کرده است.
وی گفت:  مسبب آتش سوزی در اسرع وقت شناسایی و نسبت به آنها برخورد شدید شود.
گزارش استاندار از آنچه که آتش بر سر خائیز آورد / خائنین شناسایی و با آن ها برخورد می شود

کلانتری مساحت این مناطق حفاظت شده را 312 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: مناطق حفاظت شده این استان شاملدیل، خامی، سرخ، خائیز و دنا است.
وی تصریح کرد: ۲ مظنون آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان بهبهان شناسایی و دستگیر شدند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بالگردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ، نیروی هوا فضای  سپاه پاسداران، هلال احمر و  شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران کمک های زیادی برای مهار و خاموش کردن آتش داشتند که جای تقدیر دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:  همچنین ۳۰۰ دستگاه دمنده تا پایان سالجاری به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص خواهد یافت.
وی ادامه داد: همچنین در هفته آینده البسه، کفش، آتش کوب خریداری و در اختیار استان کهگیلویه و بویراحمد قرار خواهد گرفت.
منصور افزود: بزودی یک اعتبار در اختیار استان کهگیلویه و بویراحمد قرار خواهد گرفت و باید نقاط بحرانی حریق از سوی متولیان امر در استان شناسایی و برای آنها دیده بانی قرار دهد.
 معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:  همچنین بیمه بی نام برای افرادی که درمهار آتش سوزی دچار حادثه می شوند در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار