کد خبر: ۸۵۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 01 June 2020

آغاز فعالیت های گروهی آموزشگاه های هنری/ فاصله اجتماعی رعایت شود

تابناک/ معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان از آغاز فعالیت های گروهی آموزشگاه های آزاد هنری خبر داد و گفت: باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هنگام آموزش رعایت کنند.

سید امیر مصباح با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اکثر فعالیت‌های غیر ضرور حدود سه ماه گذشته در کشور و استان گیلان، اظهار کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های هنری، سینمایی و موسیقی نیز از جمله صدها فعالیتی بود که در این مدت به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شد.

وی با بیان اینکه در این مدت اکثر صاحبان آموزشگاه‌های هنری دچار آسیب‌های مالی شدند، افزود: یکی از نکات حائز اهمیت طی سه ماه گذشته همکاری و مشارکت هنرمندان با وجود تحمل شرایط سخت اقتصادی در راستای حفظ سلامت شهروندان بوده است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان، گفت: بر اساس اعلام مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری در تاریخ هفتم خرداد امسال با توجه به بهبود شرایط عمومی ناشی از بیماری کرونا و عادی سازی فعالیت اجتماعی و اقتصادی، برگزاری کلاس‌های گروهی در آموزشگاه‌های هنری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع است.

ثبت نام ۲۰۰ آموزشگاه هنری گیلان برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت

وی با تأکید بر اینکه صاحبان آموزشگاه‌های هنری باید تمامی نکات و پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، تصریح کرد: البته لازم به ذکر است که حضور هنرجویان در آموزشگاه‌ها اختیاری است.

مصباح در ادامه با فراخوان ثبت نام صاحبان کسب و کارهای هنری برای ثبت نام در سامانه برای درخواست دریافت تسهیلات حمایتی اشاره کرد و افزود: در مدت زمان مشخص شده برای حوزه هنر حدود ۲۰۰ آموزشگاه‌های هنری گیلان در این سامانه ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه این واحدها بعد از ثبت نام در این سامانه به ازای هر نفر تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی دریافت می‌کنند، گفت: امیدواریم با دریافت این تسهیلات بخشی از مشکلات اقتصادی هنرمندان حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار