کد خبر: ۸۵۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 31 May 2020

 

احسان حدادی پرتابگر دیسک ایران که به بیماری کرونا مبتلا شده بود، دوباره تمریناتش را شروع کرده و حالا بیشتر از قبل به سلامتی‌اش اهمیت می‌دهد.

خبرآنلاین: احسان حدادی دوباره استارت زد. پرتابگر دیسک المپیکی با پشت سرگذاشتن کرونا ، دوباره می خواهد برای المپیک تمرین کند. او به توصیه پزشک و مربی اش به کیش رفته تا ریه هایش اکسیژن بیشتری بگیرند. اما رکوردار پرتاب دیسک آسیا حالا همه دغدغه اش از دست ندادن مربی اش است. چرا که فدراسیون 6 ماه به او بدهکار است.

*دو ماه بعد از بهبودی وضعیتت چطور است؟

من از 15 روز پیش ، کم کم راه رفتن و کوهپیمایی را شروع کردم.من به خاطر کرونا حتی وقتی راه هم می رفتم ضربان قلبم بالا می رفت و راحت نمی توانستم نفس بکشم. البته این شرایط برای کسی که دوران سخت کرونا را گذرانده ، طبیعی است ،این قضیه روی روحیه ام تاثیر گذاشت . وقتی با پزشکم در آلمان و مربی ام مک صحبت کردم گفتند باید تمرین را در جایی با ارتفاع کم شروع کنی.

*به خاطر همین به کیش رفتی؟

پزشکم گفت تو برای اینکه اکسیژن خوب به ریه هایت برسد باید در سطح دریا تمرین کنی نه در ارتفاع . جایی که اکسیژن بیشتر است . من هم دیدم کیش امکانات بهتری از مازندران و گیلان دارد سه روز پیش به کیش آمدم تا برای 15 روز اینجا تمرین هوازی و بدنسازی انجام دهم و مشکلم برطرف شود.

*پس حالا برای شروع تمرین بدنسازی مشکلی نداری؟

با پزشکم که صحبت کردم گفت می توانی تمرین را شروع کنی و البته بدنم هم ریکاوری هم می شود.

*حتی اجازه تمرین بدنسازی سخت هم داری؟

نه ،من باید از بدنسازی خیلی سبک شروع کنم . باید حواسم جمع باشد و خیلی فشار نیاروم. چرا که بعداز شرایط سخت حالا سلامتی ام از همه چیز مهمتر است و بعد ورزش. از طرفی من به خاطر اینکه این مدت تحرک زیادی نداشتم اضافه وزن هم اورده ام و باید وزن کم کنم که سخت نیست و با کمی ورزش حرفه ای ، بدون نیاز به رژیم ،زود لاغر می شوم.

*تو حالا برای تمرین از مک برنامه می گیری؟

با هم صحبت کرده ایم. البته مک با فدراسیون تا آخر المپیک قرارداد دارد . او مربی حرفه ای است و شرایط این روزها را خوب درک می کند و تا 10 فروردین ماه به من برنامه تمرینی داده بود که من وقتی سوم فروردین کرونا گرفتم دیگر تمرین نکردم. در حالی که فدراسیون باید طبق قرارداد حقوقش را بدهد اما خودش به من گفت دو ماهی که تمرین نداشتی را بخشیدم. البته حالا مبینی سرپرست فدراسیون می گوید برای پرداخت حقوق مک بودجه ندارد. با این حساب قرار شد مک به من برای تمرین برنامه بدهد ولی فدراسیون باید در این باره با او صحبت کند.حالا قضیه عقب افتادن حقوق مک بزرگترین دغدغه ام شده است.

* می ترسی تمرین با مک را از دست بدهی؟

فدراسیون تا حالا 6 ماه حقوق به مک بدهکار است. از مهرماه پارسال تا خرداد امسال. اگر قضیه درست نشود و مک قراردادش را کنسل کند فواقعا تمرین بدون مربی سخت است . پیدا کردن مربی جدید هم سخت تر. تمرین بدون مربی باعث افت شدید می شود، من این داستان را بعداز المپیک ریو تجربه کرده ام و دلم نمی خواهد تکرار شود. به هرحال در دوومیدانی پرتاب دیسک شانس مدال است و فدراسیون باید نگاه ویزه ای به آن داشته باشد.

*مک به تو برنامه بدنسازی هم می دهد؟

حسین آقا مربی بدنساز من بود و ناظر برکار من . معمولا مک برنامه تمرین می دهد چرا که تمرین بدنسازی پرتاب دیسک با وزنه برداری فرق دارد و حسین آقا بیشتر ناظر است. البته او حالا در شمال است. اما امیدوارم با این شرایط امسال ختم به خیر شود.

*تو امسال مسابقه هم داری؟

من فکر می کردم ، امسال نمی توانم مسابقه دهم اما برنامه مسابقه برای مردادماه آمده. حتی برای مجارستان و سوئد هم دعوتنامه امده است امیدوارم بتوانم خیلی زود برگردم و بالای 65 متر پرتاب کنم. خودم فکر می کنم بتوانم بالای 65 متر بیندازم ، اگر المپیک سال آینده برگزار شود و به تعویق نیفتد ، وضعیتم بهتر از این می شود.

*تو قرار نیست برای ادامه تمرین اردوی برون مرزی داشته باشی؟

مک گفته اگر تا یک ماه دیگر به آمریکا بروم خیلی خوب است. چرا که 9ماهی می شود من بدون او اما با برنامه اش تمرین کرده ام. ولی تمرین زیر نظر مستقیم مربی چیز دیگری است. هم انگیزه ورزشکار را بالا می برد و هم ازاجازه نمی دهد بدن افت کند.امیدوارم بتوانم یک ماه دیگر به اردوی برون مرزی بروم تا کم کم شرایطم بهتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار