کد خبر: ۸۵۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 31 May 2020
افزایش ۴,۵ برابری قیمت مسکن در دو دولت روحانی

در حالی متوسط قیمت مسکن طی مرداد ۹۲ حدود ۳,۸ میلیون تومان بود که با رشد حدود ۴,۵ برابری در اردیبهشت ۹۹ به بیش از ۱۷ میلیون تومان افزایش یافته است. مطابق آمار دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در مردادماه سال 92 که وزیر مستعفی راه و شهرسازی از مجلس رأی اعتماد گرفت، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22گانه تهران 3 میلیون و 834 هزار تومان بود. در ماه مورداشاره 5550 فقره قرارداد در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت شد و بیشترین قیمت نیز مربوط به منطقه یک با 8 میلیون و 567 هزار تومان بود. به اعتقاد کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصاد مسکن، اصرار وزیر مستعفی راه و شهرسازی بر تحریک تقاضا و نبود برنامه‌ای مشخص برای بازار مسکن باعث شد تا متوسط قیمت مسکن در اسفندماه سال 97 با رشد 128.58 درصدی به 11 میلیون تومان افزایش یافت. طی اردیبهشت‌ماه سال جاری متوسط قیمت مسکن با رشد 8.61 درصدی نسبت به اسفند 98 رقم 17 میلیون و 6 هزار و 600 تومان را در سامانه املاک و مستغلات ثبت کرد. درمجموع متوسط قیمت مسکن از مردادماه 92 تا اردیبهشت‌ماه امسال 343.55 درصد افزایش یافته است.

 

 

جولان موبایل‌های قاچاق در بازار

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: پس از کاهش چشمگیر واردات قانونی تلفن همراه و افزایش قیمت‌ها با همکاری دستگاه‌های دولتی تلفن‌های همراه دپوشده در گمرکات ترخیص شد و تا حدودی قیمت‌ها سیر نزولی پیدا کرد، اما معضل بزرگ‌تری مانند ورود موبایل‌های قاچاق به بازار وجود دارد.به گزارش روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل، این روزها بازار از التهاب افتاده تلفن همراه با مشکلی بزرگ‌تر روبه‌رو شده که تبعات آن نه‌تنها برای تاجران قانونی دردسرساز شده، بلکه در کوتاه‌مدت مصرف‌کنندگان را نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل دراین‌باره گفت: در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی از فعالان بازار با موضوع توزیع گسترده موبایل‌های قاچاق دریافت کرده‌ایم. بر همین اساس، تحقیقاتی صورت گرفت که نشان داد موبایل‌های مدنظر با سوءاستفاده از کد اقامت اتباع خارجی به تعداد بسیار زیادی رجیستر شده و در سطح بازار توزیع شده است. او ادامه داد: با توجه به کاهش واردات قانونی به دلیل عدم تخصیص ارز، در هفته‌های اخیر شاهد سوءاستفاده قاچاقچیان و سوداگران از این خلأ بوده‌ایم.

 

 

 

کدام محصولات کشاورزی گران شدند؟

مرکز آمار ایران گزیده متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی زمستان ۱۳۹۸ را منتشر کرد. براین اساس در زمستان سال ۱۳۹۸ قیمت فروش یک کیلوگرم پیاز در کل کشور ۴۷۷۹۴ ریال بوده است. استان هرمزگان با ۶۵۴۶۴ ریال بالاترین قیمت و استان قم با ۱۴۴۲۳ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۴, ۲ درصد افزایش داشته است.قیمت فروش یک کیلوگرم ذرت دانه‌ای در زمستان سال ۱۳۹۸ در کل کشور ۱۹۳۰۱ ریال بوده است که استان هرمزگان با ۲۲۰۰۰ ریال بیشترین و استان خوزستان با ۱۴۱۷۳ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۷، معادل ۷, ۳ درصد افزایش داشته است. در زمستان سال ۱۳۹۸ قیمت فروش یک کیلوگرم هندوانه در کل کشور ۱۷۷۱۴ ریال بوده است. استان سیستان و بلوچستان با ۱۸۰۶۴ ریال بیشترین و استان هرمزگان با ۱۲۰۰۰ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایشی معادل ۹۲, ۳ درصد داشته است. در زمستان سال ۱۳۹۸ قیمت فروش یک کیلوگرم خیار در کل کشور ۱۶۷۰۵ ریال بوده است. استان مازندران با ۸۰۰۰۰ ریال بیشترین و استان کرمان با ۱۵۴۱۶ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهشی معادل ۴۸, ۱ درصد داشته است. همچنین در زمستان سال ۱۳۹۸ قیمت فروش یک کیلوگرم پیاز در کل کشور ۴۷۷۹۴ ریال بوده است. استان هرمزگان با ۶۵۴۶۴ ریال بالاترین قیمت و استان قم با ۱۴۴۲۳ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۴, ۲ درصد افزایش داشته است. در زمستان سال ۱۳۹۸ قیمت فروش یک کیلوگرم اسفناج در کل کشور ۱۵۹۹۵ ریال بوده است. استان گیلان با ۶۰۸۳۴ ریال بالاترین و استان قم با ۸۵۵۲ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۷ معادل ۲۱, ۰ درصد افزایش داشته است.در زمستان سال ۱۳۹۸ قیمت فروش یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده در کل کشور ۳۸۱۵۸۱ ریال بوده است. استان هرمزگان با ۵۴۰۰۰۰ ریال بالاترین و استان خراسان شمالی با ۳۲۰۴۲۹ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۷ معادل ۸, ۴ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار