کد خبر: ۸۵۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 30 May 2020

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ابتلای ۳۳ نفر در این استان به بیماری فاسیولا خبر داد و گفت: مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

 
ابتلای 33 نفر در استان گیلان به بیماری فاسیولا؛ مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران از ابتلای قطعی 33 گیلانی به بیماری فاسیولا خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آمار ذکر شده طبق بررسی‌ها احتمالاً 49 نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا هستند و باید تحت درمان پزشکان قرار گیرند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هیچ ‌یک از مبتلایان به فاسیولا در مراکز درمانی استان بستری نشدند بیان کرد: مبتلایان پس از مراجعه به پزشک و دریافت دارو می‌توانند به خانه برگردند و روند درمان خود را تکمیل کنند و نیازی به بستری شدن آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اغلب مبتلایان به بیماری فاسیولا ساکن شهر و عمدتاً رشتی هستند خاطرنشان کرد: از شهرهای فومن، سیاهکل، صومعه‌سرا، رودبار، ماسال و آستارا هیچ مورد مبتلا به بیماری فاسیولا گزارش نشده است.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه مردم باید از مصرف سبزی‌های محلی در این ایام خودداری کرده و یا در صورت لزوم تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند عنوان داشت: اگر می‌خواهید از درار استفاده کنید آن را 5 روز در فریزر قرار دهید و یا به زیتون پرورده سبزی محلی اضافه نکنید.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: مردم تحت هیچ شرایطی از روان آب‌ها و آب‌های سطحی به‌منظور آب شرب استفاده نکنند و در صورت اجبار حتماً قبل از مصرف آن را بجوشانند تا عاری از میکروب شود.

وی با درخواست از کشاورزان و دامداران گیلانی مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به دامپزشک تصریح کرد: کشاورزان برای از بین بردن تخم انگل فاسیولا نکات بهداشتی را رعایت کرده و دامداران نیز سالی دو بار دام‌های خود را ضدانگل کنند.

حیدرزاده روش مورد تایید وزارت بهداشت برای مصرف سبزی‌های محلی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سبزی‌های محلی نظیر چوچاق را خشک کرده یا 3 ثانیه بجوشانید و یا 15 دقیقه در محلول آب و سرکه سفید قرار دهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار