کد خبر: ۸۵۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹ 29 May 2020
تامین اعتبار پروژه های قابل بهره برداری امسال از سیاست های دولت است

رییس سازمان برنامه و بودجه؛

 

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تامین منابع مالی همه طرح ها و پروژه های قابل بهره برداری تا پایان امسال از سیاست های دولت تدبیر و امید است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکترمحمدباقرنوبخت پیش از ظهر امروز (جمعه) در حاشیه بازدید از روند احداث سد پلرود رودسر در جمع خبرنگاران بیان کرد: سد پل رود تا کنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، امکانات و شرایط فنی و اجرایی برای بهره برداری و آبگیری این سد تا پایان سال ۹۹ وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت تامین آبرسانی به اراضی زراعی افزود: شرایط پرداخت منابع مالی و اعتبارات لازم برای آنکه قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تا پایان سال ۹۹ ساختمان سد را تحویل دهد، وجود دارد.

نوبخت با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه، قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و امور آب در هفته آینده تاکید کرد:  هفته گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور بیش از ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح ها و پروژه های عمرانی که تا پایان سال ۹۹ تحویل می شوند، پرداخت شد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین گفت: سیاست دولت تدبیر و وامید بر این است که اعتبار همه طرح ها و پروژه هایی که تا پایان امسال قابلیت بهره براداری دارند را پرداخت کند

 سد مخزنی پلرود یکی از طرح های بزرگ تامین آب استان است که با هدف تنظیم آب رودخانه پلرود بعنوان دومین رودخانه بزرگ گیلان و استفاده از آن جهت تامین نیاز آبی بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی منطقه (پلرود و شلمان رود) اجرا می شود.

با اجرای طرح مخزنی پلرود، علاوه بر تامین آب باغ های چای، نیاز آب شرب هشت شهر شرق گیلان از جمله لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله، اجارگاه و رحیم‌آباد به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب در سال تامین می شود.

عملیات اجرایی این پروژه از فروردین ماه سال ۸۹ آغاز و پیشرفت فیزیکی آن تا اسفندماه ۱۳۹۸ بیش از ۷۰درصد برآورد شده است.

بازدید از باقیمانده آزادراه رشت قزوین محدوده منجیل - رودبار، قطعه در حال ساخت راه آهن رشت - کاسپین بندرانزلی، حضور در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گیلان، بازدید از روند اجرای پروژه سد شفارود رضوانشهر از برنامه های سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به گیلان طی دو روز گذشته بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار