کد خبر: ۸۵۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 29 May 2020
حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: نمایندگان مجلس صداقت، راستگویی و رو راست بودن با مردم را در شعار و عمل نشان دهند.
 

 تابناک/ حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» ظهر امروز(جمعه، 9خرداد) در پیام جمعه با اشاره به شروع به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حفظ شأن و جایگاه والای مجلس که امام آن‌را عصاره فضایل ملت و در رأس امور معرفی کرد و رهبر معظم انقلاب، این تعبیر امام را جامعترین تعبیر دانستند برای رسیدن به قله‌ها و مقصد عالی انقلاب که البته شرط آن پاکدستی، امانتداری، پرهیز از حواشی و رفتارهای ناسالم شخصی و جناحی و دوری از سهل انگاری و کم کاری در انجام وظایف و دامن زدن به اختلافات منطقه‌ای و آلوده کردن فضای جامعه به اختلاف و دودستگی است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه پست و مقام و نمایندگی، محلی برای رانت‌خواری و سودجویی نیست افزود: مجلس یازدهم اولین مجلس چهلم دوم انقلاب و گام دوم انقلاب اسلامی است بنابراین انتظار از نمایندگان این دوره این است که با توجه به وضعیت سخت اقتصادی جامعه که عموم مردم ازحداقل درآمد محرومند، به دنبال حقوق و مزایا و ماشین کذایی و خانه بالاشهر و زندگی اشرافی نباشند.

 

وی گفت: شفافیت در امور شخصی، صداقت داشتن با مردم، شفافیت در موضعگیری‌های انقلابی و مسائل داخلی وجهانی، داشتن روحیه همکاری با سایر دستگاه‌ها، حضور موثر در جلسات مجلس، حمایت ازمدیران موفق به دور از دخالت دادن امور شخصی و جناحی در حوزه انتخابیه و در سطح ملی مورد توجه نمایندگان باشد.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: توجه به این نکته که قضاوت مردم نسبت به شما، قضاوت آنان به افراد قبل از شماست، پس باید رویکرد گفتاری و رفتاری و کردار شما بگونه‌ای باشد که مردم از اعتمادشان به شما پشیمان نشوند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: صداقت مهمترین ویژگی هر فرد مسلمان و نشانه یک انسان مومن است خصوصا کسی که بناست در مسئولیت نمایندگی مردم در جایگاهی که به فرموده امام راحل در راس امور است قراربگیرد و آن صداقت، راستگویی و رو راست بودن با مردم در شعار و عمل است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی ازصفات پسندیده اخلاقی، صفت راستی و صداقت است که در قرآن کریم و روایات دینی ما، ازنشانه‌های ایمان و مسلمانی هرفرد مسلمان است اظهار کرد: صداقت بعنوان یک خصلت فردی و شخصی و یا خانوادگی و یا سیاسی و اجتماعی می‌تواند نقش اصلی را در اعتماد و آرامش عمومی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه صداقت به عنوان یکی از اصول و معیارهای زندگی شرافتمندانه و سلامت جامعه، باعث ثبات و استحکام جامعه و اعتماد عمومی می‌شود افزود: حفظ این ویژگی چه در زندگی خانوادگی و چه در نظام اجتماعی و سیاسی، باعث تقویت روحیه اعتماد و تحکیم زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی خواهد شد.

 

 

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: اگر در زندگی خانوادگی میان افراد خانواده صداقت نباشد، زندگی تلخ و دشوار و ناامن  می‌شود، و اگر در زندگی اجتماعی صدق و راستی حاکم نباشد دچار ناامنی، بی اعتمادی و درگیری و دعوا می‌شود.

 

وی تصریح کرد: بسیاری ازناهنجاری‌های خانوادگی و اجتماعی، اختلاف میان دوستان وافراد خانواده و بسیاری از تنش‌ها و نزاع‌های سیاسی بخاطر این است که صداقت بین افراد و جریانات و... وجود ندارد.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که در آن صداقت حاکم باشد، سلامت آن جامعه و احترام و اعتماد بین یکدیگر، حاصل خواهد شد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: آنچه از قرآن کریم بدست می‌آید صداقت را، مهمترین ویژگی پیامبران و کلیدی‌ترین وظیفه و رسالت آنان دانسته است، نشانه مهم مومنان می‌داند و روزقیامت راجع به صداقت از انسان سوال می‌شود.

 

وی افزود: در آستانه نیمه خرداد قرار داریم که دو رویداد بزرگ در تاریخ ایران اسلامی بوجود آمده است، یکی ۱۵خرداد و آغاز نهضت حضرت امام و حوادث آن روزها، فداکاریها، زندان، شکنجه، تبعید و شهادت جوانان و مردم همراه امام تا جایی که امام فرمود من ۱۵خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم و پس از حوادث سخت قبل و بعد از انقلاب و دوران زعامت 10 ساله امام و روز۱۴ خرداد سال۵۸ و ارتحال امام بعنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و انتخاب خلف صالح امام رهبرمعظم انقلاب بعنوان جانشین آن حضرت، این روزها را برای همیشه در تاریخ انقلاب و ایران ثبت کرده است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: این روزها محرومیت منطقه اهواز و نداشتن کمترین امکانات زندگی مانند آب و برق و گاز و... و اعتراضات مردم خبرسازشد، فشارزندگی، درمنطقه‌ای که بر روی ثروت فراوان ملی مانند نفت قرار دارد و فاصله‌ای با اهواز هم ندارد خطر تکرار حوادث آبانماه ماهشهر را به مسئولان هشدار می‌دهد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا تصریح کرد: این مردم که بفرموده امام صاحبان انقلاب و کشورند مستحق این همه محرومیت و فشار و تنگنای نیستند تا دشمنان این ملت با سوء استفاده علیه انقلاب اسلامی شایعات و تبلیغات و فشار وارد کنند و مردمی که نسبت به وضعیت سخت معیشتی و اقتصادی گلایه دارند بعنوان مخالفان نظام اسلامی معرفی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار