کد خبر: ۸۵۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 29 May 2020

کشف یک تن چوب قاچاق در منطقه حفاظت شده صومعه سرا

تابناک/رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا گفت: بیش از یک تن چوب قاچاق در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم کشف و ضبط شد.

علی اصغر آزاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : در جریان گشت و کنترل مشترک مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و نیروی انتظامی پاسگاه کسما در محدوده منطقه حفاظت شده سیاه کشیم، یک دستگاه خودروی نیسان که حامل بیش از  یک تن چوب قاچاق از نوع درختان جنگلی توسکا بود کشف و ضبط شد.
وی عنوان کرد : با هماهنگی دادستان چوب های مکشوفه به همراه خودرو نیسان و یک دستگاه اره موتوری تحویل پاسگاه انتظامی شده و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی گردید.
 آزاد در ادامه از مردم خواست : در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی بویژه در مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده موضوع را به اداره محیط زیست و یا پاسگاه‌های محیط‌بانی گزارش کنند.
 منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار درجنوب تالاب بین‌المللی انزلی و در حوزه شهرستان صومعه سرا قرار دارد و از مناطق حساس و مهم زیست‌محیطی استان گیلان به شمار می رود.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت و وسعت ۵۶۴ کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بخش وسیعی ازمناطق چهارگانه سازمان، در تالاب انزلی در حوزه شهرستان صومعه سرا قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار