کد خبر: ۸۵۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 29 May 2020

مناطق آزاد به نام محرومیت زدایی به کام واردات

 

تابناک/صفری ملک میان با بیان اینکه مناطق آزاد ایجاد شده در کشور به حیات خلوتی برای واردات کالا بدل شده اند، گفت: مجلس یازدهم با فوریت عملکرد مناطق آزاد را بررسی خواهد کرد.

محمد صفری ملک میان نماینده مردم رودسر و املش در مجلس یازدهم در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به افزایش ایجاد مناطق آزاد در سال های اخیر و توجیه برخی نمایندگان در خصوص تلاش برای رفع محرومیت در مناطق محروم به واسطه مصوباتی در این رابطه، گفت: با توجه به اینکه بنده برای چند سال در منطقه آزاد انزلی سکونت داشته ام تجربه ای در خصوص کمک این مناطق در رابطه با رفع محرومیت به دست نیاورده ام.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مناطق آزاد ایجاد شده در کشور به محلی برای واردات تبدیل شده اند، تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده ایجاد این مناطق در شهرهای مختلف منجر به رونق اقتصادی و حتی صادرات محصولات کشاورزی نیز نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد حیات خلوت برخی با هدف تسهیل واردات کالا شده‌اند، افزود: متاسفانه این مناطق کمکی به اقتصاد مناطق محروم نکرده از این رو باید در کارکرد آن ها تجدید نظر شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با ایجاد مناطق آزاد انواع و اقسام کالاها با قیمت‌های کاذب وارد کشور شده‌اند، تصریح کرد: مناطق آزاد هیچ موفقیتی در حوزه رفع حواشی مربوط به محرومیت‌زدایی نداشته است.

صفری میان ملک با اشاره به اولویت های مجلس یازدهم، گفت: با توجه به اینکه مجلس یازدهم اولویت رسیدگی به مسائل اقتصادی را در سرلوحه کار خود قرار داده به طور حتم در مورد مناطق آزاد نیز دگراندیشی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار