کد خبر: ۸۵۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 29 May 2020

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۳ قطعه شیء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد مسیح در شهرستان فومن خبر داد.

تابناک/ فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۳ قطعه شیء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد مسیح در شهرستان فومن خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی در این خصوص گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر وجود اشیای عتیقه در منزل فردی در شهرستان فومن، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با تحقیقات نامحسوس و اقدامات اطلاعاتی انجام شده، صحت موضوع برای پلیس محرز و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شد.

وی بیان داشت: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این منزل، ۱۳ قطعه شیء عتیقه شامل یک عدد ظرف مفرغی، ۴ عدد حلقه مفرغی، ۲ عدد خنجر آهنی، یک حلقه فلزی، یک عدد مهره سفالی، ۲ عدد لوله فلزی و ۲ بدنه ظرف سفالی شکسته را کشف کردند.

سردار ملکی ضمن اشاره به دستگیری و معرفی متهم ۴۹ ساله این پرونده به مرجع قضایی خاطرنشان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این اشیا را مربوط به هزاره اول قبل از میلاد مسیح اعلام کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از مردم خواست، در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه موارد مشابه، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار