کد خبر: ۸۵۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 29 May 2020

شرح خدمات طرح مطالعاتی جداره شهری بافت مرکزی رشت در دستور کار قرار گرفت

تناسب، زیبایی و خوشایندی محیط شهری از نظر طراحی و معماری از یک سو و نابه سامانی حاکم بر سما و منظر شهری از سوی دیگر، موجب شده است تا ضرورت ساماندهی جداره های شهری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت گفت: شرح خدمات پروژه مطالعاتی جداره فضای شهری بافت مرکزی رشت در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

بر پایه این گزارش به همین‌ منظور جلسه ای به ریاست رضا ویسی معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت در دفتر این معاونت با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان شهرسازی شهرداری و نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان برگزار شد.

در این جلسه تاکید شد: با توجه به ثبت میدان شهرداری رشت و حرایم آن به عنوان اثر تاریخی، باید جداره شهری ارزشمند حفظ و سیمای آن برجسته گردد.

همچنین در زمینه اهداف و محدوده مورد نظر و خروجی های طرح نیز بحث و بررسی صورت پذیرفت.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت در ادامه جلسه، به ارتباط مستقیم بین عملکرد فضاها و کالبد اشاره کرد و عنوان نمود: به منظور ارتقای کیفیت کالبدی در محورهای منتهی به میدان شهرداری نیازمند توجه جدی به نوع عملکرد و کیفیت بهره برداری از ساختمان ها و فضاهای شهری واقع در این محدوده، وجود دارد.

رضا ویسی خاطرنشان کرد: توجه به مباحثی همچون اختلاط کاربردی، عملکردی و جلوگیری از تشدید فرسودگی و متروکه شدن بناها می تواند در ارتقای کیفیت محیطی بخش مرکزی شهر رشت موثر و مفید باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار