سیداحمد توصیفیان با تأکید بر اینکه جهش تولید و رونق کارگاه‌های استان برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: در صورتی که کارفرمایی از به‌کارگیری مجدد کارگران امنتاع کند، با ارائه دادخواست کارگران اداره کار ورود خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ 28 May 2020
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه از ابتدای خردادماه باید تمامی کارگرانی که به علت کرونا بیکار شده بودند، به کار برگردند، گفت: در استان همدان تا امروز ۹۷۷۹ نفر برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

به گزارش ایسنا، توصیفیان، با بیان اینکه اداره کار حامی کارگران است، اظهار کرد: تعارفی در بحث گرفتن حق و حقوق کارگران نداریم و کارگرانی که از کارفرمایان خود شکایاتی دارند، باید به اداره کار مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه جهش تولید و رونق کارگاه‌های استان برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: در صورتی که کارفرمایی از به‌کارگیری مجدد کارگران امنتاع کند، با ارائه دادخواست کارگران اداره کار ورود خواهد کرد.

توصیفیان درباره پرداخت بیمه بیکاری به مشمولان، ادامه داد: به کارگرانی که در اسفندماه سال گذشته برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند، پیامکی برای دریافت شماره حساب ارسال شده و منتظر بودیم این هفته واریز شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق کارگرانی که در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند به صورت متمرکز در کل کشور در حال انجام است و اینکه چرا تاکنون پرداخت نشده سازمان تأمین اجتماعی باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه ۱۲۸۰ میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی داده است، بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه از ۵۰۰۰ میلیارد تومانی که به بحث بیمه بیکاری ناشی از کرونا اختصاص یافت، ۱۲۸۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی داده است.

توصیفیان با تأکید بر اینکه اداره کار فقط وظیفه ثبت نام و تأیید و معرفی کارگران مشمول بیمه بیکاری را داشته است، تصریح کرد: اینکه چرا تاکنون پرداخت‌ها صورت نگرفته سازمان تأمین اجتماعی باید پاسخگو باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار