کد خبر: ۸۵۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 28 May 2020

   

 
برانکو اوانکوویچ
 
 

تابناک/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

 

صنعت نفت آبادان آخرین تیم لیگ برتری بود که تست های الزامی پروتکل بهداشتی مسابقات را انجام داد. براساس پزشک این باشگاه با اعلام نتایج آزمایش PCR ، تست سه عضو از اعضای این تیم مثبت بوده است. مهدی موسوی پزشک تیم نفت آبادان درخصوص نتیجه تست کرونای بازیکنان این باشگاه گفت: در راستای پروتکل اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا و فدراسیون فوتبال ما در باشگاه صنعت نفت آبادان اولین مرحله تست کرونا از کلیه بازیکنان، مربیان و کادر اجرایی مطابق پروتکل تست گرفته شد که متأسفانه نتیجه آزمایش ۳ نفر مثبت بوده است. او ادامه داد: این ۳ نفر متشکل از ۲ بازیکن و یک نفر از کادر اجرایی باشگاه هستند که مطابق دستورالعمل‌های اعلامی این افراد تا بهبودی نهایی و انجام تست مجدد از این افراد، آن‌ها قرنطینه می‌شوند. پزشک تیم فوتبال صنعت نفت افزود: با توجه به اینکه تعداد بازیکنان تست مثبت ما کمتر از ۵ نفر است ما تمرینات را با رعایت تمامی نکات بهداشتی و‌ضدعفونی کردن تمامی اماکن تمرینی از فردا پنجشنبه زیر نظر کادرفنی از سر می‌گیریم.


دیاباته شنبه بر می گردد

شیخ دیاباته بعد از درمان کامل مصدومیتش به کشورش سفر کرد و حدود یک ماه پیش به باشگاه نامه زد که اگر تا تاریخ مشخص پولش را نگیرد قرارداد خود را فسخ می کند. با این حال مدیران استقلال توانستند مبلغ ٢۵۵ هزار دلار پول دیاباته را فراهم کنند تا این بازیکن به فعالیت خود در این باشگاه ادامه دهد. باشگاه استقلال برای بامداد روز شنبه برای دیاباته بلیت هواپیما تهیه کرده اند و این بازیکن باید تا ظهر به تهران برسد تا بتواند در تست کرونا شرکت کند. با اضافه شدن دیاباته چهره استقلال مجیدی برای شروع لیگ تکمیل می شود و این تیم با تمام نفرات تمرین خواهد کرد. / ورزش ۳


وکیل برانکو : تا آخرین سنت قرارداد را می گیریم

دارو بوشیچ وکیل برانکو ایوانکوویچ در رابطه با فرجام‌خواهی پرسپولیس در مورد رای فیفا به دادگاه حکمیت ورزش گفت: این موضوع طبیعی بود. آنها برای گرفتن کمی وقت اضافه، هزینه زیادی را باید پرداخت کنند. ما هم تابع قانون هستیم. وی در مورد آخرین وضعیت این پرونده اضافه کرد: شرایط کاملا واضح است. کمیته انضباطی فیفا مشروح رای را در اختیار پرسپولیس قرار داد که به چه دلایلی آنها بازنده این پرونده شدند و آنها در حال حاضر نیز باید تمام پول برانکو و دستیارانش را پرداخت کنند و علاوه بر آن هزینه دادرسی را هم باید بپردازند. وکیل برانکو ایوانکوویچ اضافه کرد: پس از طی شدن این مراحل پرسپولیس ۲۱ روز زمان داشت که اعتراض خود را به دادگاه عالی ورزش ارسال کند زمانی که روز گذشته ( ۲۶ می، ۶ خردادماه) به اتمام رسید. وی تاکید کرد: در مورد اینکه آیا پرسپولیس در این بازه استیناف‌خواهی کرده است یا خیر، اطلاعی ندارم اما برای این کار نیز آنها باید ۲۵ هزار فرانک سوییس پرداخت کنند. بوسیچ در خصوص اینکه باشگاه پرسپولیس هنوز به مصالحه با برانکو امیدوار است، گفت:‌ هیچ پیشنهاد تازه‌ای را در این باره از پرسپولیس دریافت نکردیم و اگر هم پیشنهادی ارائه شود، آن را نخواهیم پذیرفت. هیچ مصالحه‌ای در کار نیست چرا که بیهوده این راه طولانی را برای این پرونده طی نکردیم. از سوی ما هیچ سازشی در کار نیست. / ایرنا


داماش برای انجام تست کرونا پول ندارد!

داماش گیلانیان به عنوان یکی از تیم‌های میانه جدولی لیگ دسته اول در تامین هزینه‌های خود مشکل دارد و حالا انجام تست های کرونا نیز دردسرساز شده است. در این خصوص داماشی‌ها که باید تمرینات خود را برای ادامه لیگ یک شروع کنند، هنوز پولی برای انجام تست کرونا ندارند و مشخص نیست چه زمانی می‌توانند این پول را تامین کرده و تست بدهند. مدیران باشگاه داماش به عنوان یک تیم خصوصی در تلاش هستند تا منابع مالی لازم برای انجام تست های کرونا را تامین کنند تا بعد از این تست تمرینات داماش نیز شروع شود اما تا این لحظه برای این منظور موفق نبودند. داماشی‌ها طبق برنامه قرار بود روز پنجشنبه تمرینات شان را در رشت شروع کنند اما این مساله در گروی انجام تست کرونا است و باید دید چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می‌دهد.


خط ونشان مهدی قایدی برای رقبا

مهدی قایدی در سومین سال حضور خود در استقلال شرایط متفاوتی را تجربه می کند، او که در دو سال اول حضورش با حاشیه های مختلفی دست و پنجه نرم می کرد حالا در سومین فصل حضور خود زیر نظر استراماچونی به یکی از ستاره های فوتبال ایران تبدیل شد، درخششی که در زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی ادامه دار بوده است. در روزهایی که تمرین تیم فوتبال استقلال به تازگی آغاز شده است مهدی قایدی با نشان دادن بازوهای ورزیده خود جلوی دوربین عکاس سایت باشگاه نشان می دهد که چقدر این روزها آماده است. در شرایطی که قایدی درخشش فوق العاده ای در ترکیب استقلال دارد، زمزمه هایی در مورد لژیونر شدن او برای فصل بعد مطرح شده است هرچند که این بازیکن ٢ سال دیگر با استقلال قرارداد دارد و طبیعتاً برای عملی شدن این موضوع رضایت باشگاه لازم است.


آذرنیا : ماشین سازی را قرنطینه کنیم.

حسن آذرنیا در گفت وگو با بخش خبری شبکه تلویزیونی سهند درباره مثبت شدن تست کرونای 6 بازیکن ماشین سازی بیان کرد: ما طبق پروتکل بهداشتی مسابقات لیگ برتر روز دوشنبه گذشته تست کرونا دادیم و روز چهارشنبه متوجه شدیم جواب تست 6 بازیکن مثبت شده است. ما به همین خاطر از ریه این افراد مشکوک به کرونا سی تی اسکن گرفتیم و منتظریم تا جواب آن بیاید. اگر در سی تی اسکن نیز این شرایط وجود داشته باشد، کل تیم ماشین سازی را قرنطینه خواهیم کرد. وی درباره نامه انصراف 4 باشگاه خصوصی لیگ از مسابقات بیان کرد: برخی باشگاه ها دولتی هستند و پولشان از جایی تامین می شود اما 4 باشگاه داریم که مالکان آنها از جیب شخصی خود هزینه می کنند و انتظار ما این است که از باشگاه های خصوصی حمایت شود. به هر حال در این شرایط واقعا ادامه کار سخت است و به همین دلیل پس از مشورتی که با هیات مدیره داشتیم، تصمیم گرفتیم آن نامه را امضا کنیم و به سازمان لیگ بفرستیم.


مصدومیت سید جلال در تمرین

سرخپوشان دیروز از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه کاظمی تمرین خود را زیر نظر کادر فنی آغاز کردند. مثل روزهای قبل، پیش از شروع تمرین بازار کری‌خوانی برای انجام چالش‌های مختلف بین بازیکنان داغ بود. تمرین با انجام کارهای هوازی و استارت‌های سرعتی آغاز شد. سپس تمرین حفظ توپ و در نهایت گلزنی در دروازه‌های کوچک در دستور کار قرار گرفت و پایان‌بخش تمرین امروز هم برنامه ترکیبی سانتر از جناحین و شوت زنی بود. رادوشویچ که جواب آزمایش خود را دیروز گرفته بود پس از هماهنگی با کادر فنی از اواسط تمرین به ورزشگاه کاظمی آمد و زیر نظر داود فنایی مشغول به تمرین شد. سیدجلال حسینی به دلیل مصدومیت جزئی در کنار زمین و با کادر پزشکی اختصاصی کار کرد. تمرین دیروز بعد از یک ساعت به پایان رسید. سرخپوشان قرار است امروز در دیداری دوستانه به مصاف نیروی زمینی بروند. البته برگزاری این بازی هنوز منوط به ارائه جواب آزمایش منفی اعضای این تیم است.


مدیر فدراسیون فوتبال : ویلموتس غلط کرده است!

ماجرای شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا یکی از موضوعاتی است که نگرانی اهالی فوتبال را در پی داشته است. ویلموتس چندی قبل ادعا کرد که مسئولان فدراسیون ایران در قراردادش دست برده و بند 3 ماه غرامت در صورت فسخ را گنجانده اند اما مدیران فوتبال ایران این مساله را رد می کنند. محمود اسلامیان عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در گفت وگو با روزنامه فرهیختگان درباره آخرین وضعیت شکایت ویلموتس گفت: درهرصورت یک دعوا بین ما وجود دارد، مثل دعوای باشگاه‌ها با مربیان خارجی مختلف ولی ما نباید طرف ویلموتس را بگیریم. باید حرف‌های خودمان را بزنیم و در این سوی جبهه باشیم. وقتی به صراحت در قرارداد بند سه ماه دستمزد و غرامت درصورت فسخ آمده و روی این موضوع تاکید شده، به‌یکباره می‌بینیم یک نماینده مجلس همان ادعای ویلموتس را تکرار می‌کند. وی ادامه داد: این یک دعوا بین کشور ما و سرمربی بلژیکی است. باید طرف چه کسی را گرفت؟ باید طرف کشورمان را بگیریم، آن هم برای ادعایی که به ناحق مطرح شده. اگر ویلموتس حقی داشت یا کاری کرده بود یا ما را به جام‌جهانی برده و نتیجه گرفته بود، شاید حق با او بود، اما هیچ‌کاری نکرده و در بند قراردادش هم غرامت درصورت فسخ قرارداد برای سه ماه تعیین شده است. اسلامیان درباره ادعای ویلموتس مبنی بر دستکاری در قراردادش هم جمله عجیبی را بر زبان می آورد: ویلموتس غلط کرده است! اصلا این‌طور نیست. همه صفحات قرارداد را دیده، خوانده و امضا کرده. چطور چنین ادعایی می‌تواند درست باشد؟ چه کلاهبرداری‌ای شده است؟


بازگشت کفاشیان منتفی شد؟

از چند هفته قبل بحث بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال داغ شده است؛ در این باره گفته می شود مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از علی کفاشیان رییس سابق این فدراسیون خواسته اند از آنجایی که همچنان نایب رییس اول محسوب می شود برگردد و به جای مهدی تاج سرپرستی فدراسیون را تا زمان انتخابات برعهده بگیرد. کفاشیان که در گذشته نیز سابقه برگزاری انتخابات فدراسیون را دارد، خودش نیز در چند مصاحبه نسبت به بازگشت ابراز تمایل کرد اما به نظر می رسد این مساله منتفی شده باشد. محمود اسلامیان عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال نیز امروز اعلام کرده بازگشت کفاشیان شایعه است و در صحبتی که با خود او داشته نیز این مساله تکذیب شده است. با این حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی درباره فدراسیون فوتبال و همچنین احتمال بازگشت رییس سابق رخ می دهد.


رحمتی در آمادگی کامل

هر چند که شهر خودرویی‌ها همراه با سه تیم دیگر خصوصی یعنی نساجی، ماشین سازی و تراکتور نامه کناره‌گیری از لیگ را امضا کرده اند و برای وزیر ورزش ارسال کرده‌اند، اما آنها در اقدامی عجیب موازی با نامه خود تمرینات را هم دنبال می‌کنند! هر چند شنیده شد که در اردوی شهر خودرویی‌ها دو نفر مشکوک به کرونا هستند که گویا یکی از آنها داوود سید عباسی است و دیگری هم ماساژور تیم. البته طبق اعلام دکتر باشگاه مشهدی، تست کرونای هیچ کدام از اعضای شهر خودرو مثبت نبوده و صرفا این دو نفر، آزمایشات بالینی مشکوک به کرونا دارند. اما با این حال، تمرینات شهر خودرو با حضور حداکثری بازیکنان و البته غیبت چند مهره از جمله اسلاوو مهاجم خارجی شهر خودرو، در حال برگزاری است؛ شاید به جرأت بتوان گفت آماده‌ترین مهره این روزهای تمرینات شهر خودرو، پیرترین آنهاست که گویا سن و سال برایش چندان تعریفی ندارد. مهدی رحمتی که روزهای قرنطینه کرونایی را در جزیره کیش گذراند و البته هر روز تصاویر چند نوبت تمرینش را با مربی خصوصی خود در صفحه شخصی‌اش می‌گذاشت، با آمادگی فوق العاده خوب در تمرینات شهر خودرو حاضر شده است. او که تا پیش از شروع دوباره تمرینات، چندین بار شایعه جدایی‌اش از شهر خودرو به مقصد استقلال در پایان فصل به گوش رسید فعلا با آمادگی عالی در تمرینات شهر خودرو نشان داده خیالی برای پایان ندارد و می‌خواهد همچنان به کار خود ادامه دهد؛ سنگربان سابق استقلال در روزهای اخیر واکنش های زیادی به شروع دوباره لیگ داشته و از مسئولین سازمان هم خواسته تا تصمیم عاقلانه برای حفظ سلامتی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار