کد خبر: ۸۵۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ 28 May 2020

آمار جان باختگان کرونا در کشور به ۷۶۲۷ نفر رسید

تابناک/جهانپور گفت: تاکنون ۸۷۶ هزار و ۴۹۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

پرسش: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در کشور به ۷ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۱۹ مورد بستری و یک هزار و ۸۳۹ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ نفر رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۱۲ هزار و ۹۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲ هزار و ۵۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۸۷۶ هزار و ۴۹۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: روند شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان، مازندران و کرمانشاه نیز در وضعیت هشدار هستند. با توجه به گزارش‌ها از سفرها به استان‌های مازندران و گیلان و عدم رعایت نکات بهداشتی در شهرستان‌های این استان‌ها، ممکن است در روزهای آینده این موضوع باعث افزایش مبتلایان در این استان‌ها شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار