کد خبر: ۸۵۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 28 May 2020
  

۷۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ به طرح های عمرانی پرداخت می شود/قصد داریم ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی را در امور مختلف هزینه کنیم

نوبخت با اشاره به افزایش پرداختی های دولت به کارمندان،بازنشستگان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، خاطرنشان کرد: سال گذشته به رغم همه مشکلات 60 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در کشور پرداخت شد و امسال هم برنامه داریم تا 70 هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص دهیم.

 

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر محمد باقر نوبخت ظهر امروز در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان با بیان اینکه ایران  شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های ظالمانه تاریخ را تجربه می کند و از نظر دشمنان ما حتی اجازه فروش یک قطره نفت را نداریم، اظهار داشت: به رغم همه مشکلات توانستیم تا حدودی با تحریم ها به سازگاری برسیم و تا امروز پرداخت های دولت به هیچ وجه عقب نیفتاده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که بحران شیوع کرونا برای کشورهای جهان ازجمله ایران ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: به رغم همه مشکلات و تحریم غذا و دارو از نظر مهار و کنترل این بیماری به جایگاه مطلوبی دست یافته ایم.

دکتر نوبخت با اشاره به رسیدن کشتی های حامل بنزین ایران به ونزوئلا، گفت: شاهد این هستیم که با تحریم های ونزوئلا این کشور در تأمین بنزین دچار مشکل شده است اما نظام جمهوری اسلامی ایران به رغم همه مشکلات خود را با تحریم ها سازگار کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مشکلات موجود برای فروش نفت و همچنین کاهش درآمدهای مالیاتی کشور ناشی از شیوع کرونا، خاطرنشان کرد:  امسال قصد داریم ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی را در امور مختلف هزینه کنیم.

وی با اشاره به افزایش پرداختی های دولت به کارمندان،بازنشستگان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، خاطرنشان کرد: سال گذشته به رغم همه مشکلات ۶۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در کشور پرداخت شد و امسال هم برنامه داریم تا ۷۰ هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص دهیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پرداخت اعتبار نقدی برای تکمیل پروژه ها، تاکید کرد: ابلاغ بیش از ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی به خزانه در خردادماه در طول تاریخ بودجه ریزی ایران بی سابقه بوده است.

دکتر نوبخت با بیان اینکه همه جای کشور به کارگاه  بزرگ تبدیل شده است، تصریح کرد: ویروس کرونا نشان داد که کشورهای بزرگ می‌توانند به سادگی زمین‌گیر شوند، اما ما با گام به سمت جلو کرونا را مهار می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تمامی کارکنان شبانه‌روزی در گیلان مشغول فعالیت هستند و دولت به تعهد خود پایبند بوده و تا پایان سال قطعاً راه‌آهن رشت-انزلی به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبخت بیان داشت:امروز  تفاهم نامه ساخت هزار واحد مسکونی به کمک کمیته امداد در گیلان امضا می شود که انشاا… این واحدها تا پایان سال به بره برداری می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار