کد خبر: ۸۵۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 28 May 2020

ساماندهی ۵۰۰نفر از اعضای هیات امنای مساجد صومعه سرا

تابناک/ رئیس اداره اوقاف وامور خیریه صومعه سرا گفت : ۵۰۰ نفر از اعضای هیات امنای بیش از ۱۰۰مسجد شهرو روستا این شهرستان ساماندهی شدند.

حسن راستاد روز پنجشنبه در حاشیه توزیع مصالح ساختمانی مورد نیاز مساجد و بقاع شهرستان صومعه سرا به ایرنا گفت : برای نخستین بار کمیسیون رسیدگی به مساجد با دبیری اداره اوقاف، صلاحیت های فردی بیش از۲ هزار نفر از این اعضا را مورد بررسی قرار داد.
وی افزود: از این تعداد ۵۰۰ نفر حکم و ابلاغ جدید دریافت کردند که فعالیت خود را در بیش از ۱۰۰ مسجد شهری و روستایی آغاز کرده اند.
راستاد با اشاره به اینکه جوان گرایی و استفاده از نیروهای جوان و متخصص در بدنه هیات امنا در اولویت اصلی بود، عنوان کرد :  هیات امنای مساجد باید نسبت به ترویج فرهنگ والای دینی در برگزاری مناسبت ها و مراسم ها اقدام کنند و از اسراف پرهیز نمایند.
وی در ادامه افزود: برگزاری دوره آموزشی برای هیات امنا و ارتقای سطح دانش و آگاهی آنها برای انجام بهتر ماموریت ها جزو برنامه های مهم این اداره است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صومعه سرا در ادامه از بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و عنوان کرد : هیات امنا مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مبارزه باویروس کرونا فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی مساجد در دست اجرا است، افزود: ۴۰۰ متر سنگ برای مساجد و بقاع متبرکه شهرستان با ارزش یک میلیارد ریال از امروز در بین ۱۲مسجد این شهرستان توزیع می شود.
امام جمعه شهرستان صومعه سرا هم در این زمینه گفت : مساجد اساسی ترین سنگرهای انقلاب اسلامی است و باید همواره فعال باشد .
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی راشدی نوری اظهارداشت : برای فعال‌سازی مساجد باید کارگروه ساماندهی نسبت به پیگیری و اقدام مناسب با ظرفیت های محلی همکاری داشته باشد.
وی از تلاش های انجام شده برای برگزاری برنامه‌ فرهنگی و مذهبی ازطریق فضای مجازی در ایام کرونا تقدیر و عنوان کرد : ورود جوانان متخصص در هیات امنای مساجد زمینه فعالیت های جدید و بروز را فراهم می کند.    
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و دارای ۳۵۴ موقوفه، ۶۵ بقعه متبرکه، ۲۶۰ مسجد و ۱۰ بقعه شاخص است و۵هزار پلاک فرعی رقبه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار