کد خبر: ۸۵۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 28 May 2020
 

ابتکار گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، توجه به عدالت جنسیتی زنان و خانواده به برنامه‌ریزی است.

تابناک/ معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در ارتباط ویدئو کنفرانس در نشست شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری و آیین رونمایی از سند ارتقای جایگاه زنان استان اظهار داشت: خشونت خانگی یکی از مهم‌ترین مسائل در کشور هاست که به یک معضل تبدیل شده است.

او گفت: همه تلاش‌ها، کاهش درد و رنج مردم است، به طوری که روزهای گذشته موضوع به قتل رسیدن دختر نوجوان در گیلان شمال کشور واقعه دردناک و جنایتی بود که ریاست جمهوری به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار توجه به موضوع خشونت شد که لازم است تمام سازوکارها برای جلوگیری از این گونه وقایع که مربوط به تمامی کشورهای توسعه یافته است با توجه به مهارت‌های ارتباطی، این گونه معضلات را مرتفع کرد.

ابتکار به سند ارتقای جایگاه و وضعیت زنان و خانواده به عنوان یک سند جامع برای رفع مشکلات حوزه زنان اشاره کرد و گفت: ارتقای عدالت اجتماعی و جنسیتی از مهم‌ترین اهداف و مباحث این سند است.

 او ادامه داد: اجرای این سند تنها دولتی نیست بلکه مردم، بخش غیردولتی و خصوصی در تحقق آن نقش مهمی دارند، گرچه این سند، ملی و عمومی است بنابراین تمام دستگاه‌ها در تحقق آن و جلب مشارکت مسئولیت دارند.

 ابتکار بیان کرد: شناسنامه شاخص عدالت جنسیتی در سال ۹۶ در ستاد ملی زنان و خانواده تهیه و کلیات آن تصویب شده است.

او با اشاره به اینکه در دولت و در حوزه زنان با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها فعالیت‌های خوبی انجام شده، گفت: استان چهارمحال و بختیاری بیست و هفتمین استانی است که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در آن تصویب نهایی شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: امید است تا پایان دولت  جشن رونمایی کلی از سند ارتقاء جایگاه زنان در سطح کشور انجام شود.

او با تاکید بر اینکه اختلالات رفتاری زمینه ساز بروز خشونت به خصوص خشونت خانگی می‌شود و تاکید کرد: افرایش مهارت‌های ارتباطی در جامعه و به خصوص در بین زنان سرپرست خانوار یکی از راه‌های کاهش خشونت است.

ابتکار اظهارداشت: تاکنون طرح ملی ارتقاء تاب‌آوری اجتماعی در ۹۵۰ نقطه کشور اجرا شده که ۵۰ محله از این تعداد در استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

ابتکار به اجرای این طرح در سال جاری تاکید کرد و گفت: پس از اجرای این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهادکشاوزری، اقدام به ایجاد تعاونی برای توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار می‌کنند و امسال ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این استان در این بخش در نظر گرفته شده است.

او به برگزاری جشنواره زن و علم و حمایت از توانمندی دانشجویان و دختران در حوزه صنایع دستی تاکید کرد وگفت: برند سازی محصولات کشاورزی، از دیگر برنامه‌های امور زنان و خانواده در راستای ایجاد اشتغال زنان با وزارت جهادکشاورزی است.

ابتکار اظهارداشت: راه‌اندازی تعاونی‌های زنان شهری و روستایی و حمایت از این تعاونی‌ها، استفاده از ظرفیت دانشجو معلمان برای اجرای طرح مهارت ارتباطی و طرح ملی گفتگوی خانواده را از دیگر طرح‌های در دست اجرا، در حوزه زنان و خانواده است.

او با بیان اینکه انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی از نکات مورد توجه در دولت دوازدهم بوده، گفت: در حال حاضر ۲۱ درصد پست‌های مدیریتی در اختیار زنان است که طبق پیش‌بینی باید به ۳۱ درصد افزایش یابد.

به گفته معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده،۴۰ درصد کارمندان دولت را زنان تشکیل می‌دهند که این امر نشان دهنده توجه دولت به نقش و جایگاه زنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار