کد خبر: ۸۵۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 28 May 2020

 

ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه از ۲۴ فروردین ماه آغاز شده و تا ۱۵ روز دیگر ادامه دارد؛ مدارس به شیوه گروهی و یا دانش آموزان به شیوه انفرادی می‌توانند در فرصت باقی مانده نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.
 
                                                   ثبت نام کتاب‌های درسی ادامه دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دانش آموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیش‌حرفه‌ای استثنایی، دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی باید از ۲۴ فروردین تا ۲۳ خرداد ماه سال جاری اقدام به ثبت نام و سفارش کتاب‌های درسی کنند.

ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه نیز از هشتم تیرماه شروع می‌شود و از اول تیرماه امکان اصلاح و ویرایش ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان فراهم خواهد شد.

ثبت نام از طریق ورود به سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود.

طبق اعلام سازمان پژوهش، با توجه به شرایط پیش آمده و وضعیت فعلی واحدهای آموزشی سعی شده از شیوه‌های منعطف برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی استفاده شود. در این راستا دانش‌آموزان می‌توانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

در شیوه فردی والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.

در شیوه گروهی مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام می‌کنند. در شیوه نامه ثبت سفارس کتاب‌های درسی آمده است که مدارس موظف هستند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای او به کافی نت‌ها پرهیز کنند.

دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. قیمت کتاب‌های درسی در دوره ابتدایی برای پایه اول ۲۴ هزار تومان و برای پایه ششم ابتدایی ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قیمت کتب در دوره متوسطه اول نیز از ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است. در دوره متوسطه دوم به دلیل تکثر رشته‌ها قیمت کتاب‌های درسی متفاوت است اما به عنوان مثال عمدتا در شاخه نظری قیمت‌ها از ۵۲ هزار تا ۷۱ هزار تومان تعیین شده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار