کد خبر: ۸۵۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 28 May 2020

 

مسئولان در عربستان سعودی یک فعال زن را به این جرم که ولیعهد این کشور را "ابو المنشار" توصیف کرده است، بازداشت کرده‌اند.
 
                                                   بازداشت فعال زن سعودی به اتهام اهانت به ولیعهد

به گزارش تابناک به نقل از القدس العربی، حساب کاربری "معتقلی الرأی" (زندانیان آزادی عقیده)، که اخبار مربوط به حقوق بشر و آزادی بیان در عربستان سعودی را رصد می‌کند، اعلام کرد "امانی الزین" فعال سعودی به دنبال انتشار ویدیویی بازداشت شده است که در آن، او به همراه "وائل غنیم" از فعالان برجسته مصری در دوران انقلاب 25 ژانویه 2011، دیده می‌شود.

این حساب کاربری در توییتر تصریح کرد، امانی الزین از 17 ماه مه جاری به دنبال انتشار این کلیپ ویدیویی در اکتبر 2019، در بازداشت به‌سر می‌برد.

 

بر این اساس، این فعال سعودی در گفت‌وگویش با غنیم، "محمد بن‌سلمان" را "ابو منشار" (ارباب اره‌ها) توصیف کرده است. در همین حال همین حساب کاربری فاش کرد، که دستور بازداشت وی را مستقیما محمد بن‌سلمان صادر کرده است.

پس از قتل فجیعانه "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری کشورش در استانبول در تاریخ دوم اکتبر 2018، که گفته می‌شود به دستور مستقیم ولیعهد انجام شد، به محمد بن سلمان لقب "ارباب اره‌ها" داده شده است.

از سال 2017 که محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان سعودی رسید، سیاست سرکوب و حذف تمام مخالفان را در پیش گرفته است و بر این اساس موج دستگیری گسترده‌ای به‌راه انداخت که ابتدا مبلغان و سپس تعدادی از شاهزادگان و فعالان حقوقی و زنان را در بر گرفت.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار