عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با «تابناک»؛
تابناک گیلان/ وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد مدعیان اصولگرایایی این روش را از الان شروع کنند، چون اگر مجلس از همان روز اول شاهد این درگیری‌ها باشد، همه عمر چهار ساله مجلس به همین کشمش‌ها بی‌ارزش سپری می‌شود و نمایندگان چشم باز می‌کنند که یک فرصت چهارساله ارزشمند را از دست دادند...
کد خبر: ۸۵۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 28 May 2020
تابناک گیلان/ وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد مدعیان اصولگرایایی این روش را از الان شروع کنند، چون اگر مجلس از همان روز اول شاهد این درگیری‌ها باشد، همه عمر چهار ساله مجلس به همین کشمش‌ها بی‌ارزش سپری می‌شود و نمایندگان چشم باز می‌کنند که یک فرصت چهارساله ارزشمند را از دست دادند...
 
 

مجلس یازدهم دو وجه قالب دارد؛ وجه نخست آن، وعده و وعیدهای بسیاری است که از سوی نمایندگان منتخب مردم خصوصا منتخبان وابسته به جریان اصولگرایی در خصوص حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با تکیه بر اصلاح قوانین و نوع عملکرد مجلس و نمایندگان آن، مطرح می‌شود که اتفاقا اگر عملی شود، بسیار مطلوب و به نفع کشور است و بازتاب‌های خوبی در جامعه به همراه خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»؛ وجه دوم آن اما رقابت شدیدی است که بیشتر در بین نمایندگان شاخص اصولگرا در مورد تصدی کرسی‌های مهم مجلس (ریاست، هیات رئیسه و ریاست کمیسیون‌های مهم) رخ داده که اگر این رقابت‌ها با همین شیب تداوم داشته باشد، خیلی زود شاهد آن خواهیم بود که این نمایندگان به دلیل سرگرم شدن به حواشی، از اهداف و شعارهای نخستین‌شان و اهداف مقدس «مجلس مردمی»، فاصله خواهند گرفت.

در این زمینه نماینده اصلاح طلب پیشین مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت و‌ گو با خبرنگار «تابناک» به این موضوع مهم که مردم به مجلس یازدهم برای حل مشکلاتشان دل بستند، از این رو بروز برخی از اختلافات در شان مجلس نیست، اشاره کرد.

«محمدرضا خباز» درباره اختلافات ایجاد شده میان اصولگرایان پیش از شروع به کار مجلس یازدهم و بر سر کسب کرسی ریاست مجلس اظهار کرد: امام خمینی (ره) همواره تاکید داشتند، اگر انبیا در زمان فعلی دور هم جمع می‌شدند، هیچ اختلافی با هم پیدا نمی‌کردند، چون اولویت‌ها را تشخیص می‌دادند و این فرمایش امام به خوبی گویای این است که اختلاف به دلیل هوای نفس و حب دنیا رخ می‌دهد.

وی افزود: زمانی که ترکیبی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مجلس حضور داشتند و اختلافاتی بین آنها مطرح بود علت گرایش سیاسی و طرز تفکر متفاوت هر دو جریان بود که این رویه تا حدودی طبیعی است ولی وقتی یک مجموعه‌ای از یک نوع تفکر و گرایش سیاسی به مشکل می‌خورد ـ چه اصولگرا چه اصلاح‌طلب ـ گواه هوای نفس است.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به اینکه آنهایی که به این مجلس رای دادند به آن دل بستند، تصریح کرد: مردم عزیزی که علی‌رغم فشارهای اقتصادی و استکبار جهانی دل به این بستند که مجلس یازدهم گره از کار آنها باز خواهد کرد.

مردم عزیزی که علی‌رغم فشارهای اقتصادی و استکبار جهانی دل به این بستند که مجلس یازدهم گره از کار آنها باز خواهد کرد

خباز با بیان اینکه ما هم اختلافات را شنیده ایم، خاطرنشان کرد: درگیری بر سر کرسی ریاست مجلس و فراتر از آن، نهادهایی چون مرکز پژوهش‌ها پذیرفته نیست.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد که مدعیان اصولگرایایی این روش را از الان شروع کنند؛ چراکه اگر مجلس از همان روز اول شاهد این درگیری‌ها باشد، همه عمر چهارساله مجلس به همین کشمش‌ها بی‌ارزش سپری می‌شود و نمایندگان چشم باز می‌کنند که یک فرصت چهارساله ارزشمند را از دست دادند.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه دود اختلاف‌نظرها به چشم مردم می‌رود گفت: از نظر من رویکرد فعلی مجلس یازدهم به مانند مجلس هفتم است و کمی تکلیف‌ها نامشخص است که انتظار می‌رود نمایندگان مجلس آینده در این مسیر وارد عمل شوند تا انشاءاالله مجلسی کارآمد را شاهد باشیم.

وی گفت: بنده امید دارم در مجلس یازدهم از افکار خارج از مجلس و از رویکردهای کارشناسی بیرون از مجلس نیز استفاده شود تا انشاءالله شاهد تحقق مطالبات مردم در این مجلس باشیم.

آنچه عیان است، رویکرد مجلس به بهبود شرایط قوه مقننه و هدف گذاری و ریل گذاری به نحوی که در نهایت مردم و کشور از این موضوع منتفع شوند، بسیار ارزشمند و قابل دفاع است؛ اما اگر حاشیه های زائدی نظیر آنچه در رقابت فراوان برای کسب کرسی های تاثیرگذار مجلس شاهد آن بودیم، ادامه داشته باشد و اکثریت مجلس یعنی اصولگرایان در ادامه راه هم با چند دستگی دچار آن باشند، حتما این موضوع آنها را از هدف دور خواهد کرد و شعارها، همچنان که در بعضی مجالس گذشته شاهد بودیم، تنها در حد شعار باقی خواهد ماند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار