تابناک گیلان/ جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست سیدرضا تقوی آغاز به کار کرد. انتخاب اعضای هیأت رئیسه دائم مجلس شورای اسلامی و گزارش شعب 15 گانه درباره انتخاب اعضای هیأت رئیسه آن ها و اعضای کمیسیون تحقیق و کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 28 May 2020

تابناک گیلان/ جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست سیدرضا تقوی آغاز به کار کرد. انتخاب اعضای هیأت رئیسه دائم مجلس شورای اسلامی و گزارش شعب 15 گانه درباره انتخاب اعضای هیأت رئیسه آن ها و اعضای کمیسیون تحقیق و کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست سیدرضا تقوی آغاز به کار کرد.

به گزارش تابناک، نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز ( پنجشنبه، 8 خرداد) رأس ساعت 8 و 5 دقیقه به ریاست سیدرضا تقوی رئیس سنی و با حضور 220 نفر از منتخبین مجلس آغاز شد.

روح الله نجابت منتخب مردم شیراز در مجلس دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

انتخاب اعضای هیأت رئیسه دائم مجلس شورای اسلامی

گزارش شعب 15 گانه درباره انتخاب اعضای هیأت رئیسه آن ها و اعضای کمیسیون تحقیق و کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس

انجام مراسم تحلیف اعضای هیأت رئیسه دائم مجلس شورای اسلامی

روز گذشته محمد باقر قالیباف با کسب اکثریت مطلق در فراکسیون انقلاب اسلامی،با کسب ۱۶۶ رای از مجموع ۲۳۰ رای ماخوذه، به عنوان کاندیدای ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

گفتنی است؛ حمیدرضا حاج بابایی ۵۷ رای، مصطفی میر سلیم ۵ رای و حسن نوروزی ۲ رای از مجموع ۲۳۰ رای ماخوذه راکسب کردند.

در این جلسه امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۹۴ رای و علی نیکزاد با ۹۳ رای کاندیداهای نهایی نایب رئیسی مجلس شدند.

عبدالرضا مصری با ۷۷ رای، محمدمهدی زاهدی با ۵۶، الیاس نادران ۵۳ و علیرضا منادی با ۴۲ رای در رتبه های بعدی کاندیداتوری نایب رئیسی این فراکسیون قرار داشتند.

همچنین محمدحسین فرهنگی، محسن پیرهادی و علیرضا سلیمی، کاندیداهای این فراکسیون برای انتخاب به‌عنوان ناظر یا کارپرداز هیئت رئیسه هستند.

در رای گیری فراکسیون، امیرآبادی و موسوی لارگانی هم بیشترین رای را برای دبیری هیات رئیسه به خود اختصاص دادند و پس از آنها، حاجی دلیگانی، دهنوی، متفکر آزاد و کریمی فیروزجایی حائز بالاترین تعداد آرا شدند.

گزارش لحظه به لحظه از جلسه امروز را در یر بخوانید:


ترکیب کامل اعضاء هیئت رئیسه اجلاسیه اول دور یازدهم مجلس
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۰:۵۲

منتخبان ملت در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی اعضای هیئت‌ رئیسه اجلاسیه اول دور یازدهم مجلس شورای اسلامی را انتخاب کردند.

بر اساس نظر موافق منتخبان ملت محمدباقر قالیباف با 230 رأی از مجموع 267 رأی مأخوذه به‌ عنوان رئیس مجلس یازدهم و امیرحسین قاضی زاده هاشمی با 208 رأی و علی نیکزاد با 196 رأی از مجموع 274 رأی به‌ عنوان نواب رئیس اول و دوم سال اول دور یازدهم مجلس انتخاب شدند.

از میان کاندیداهای دبیری هیئت رئیسه برای سال اول مجلس یازدهم، سیدناصر موسوی لارگانی با 171 رأی، احمد امیرآبادی فراهانی با 165 رأی، حسینعلی حاجی دلیگانی با 149 رأی، روح الله متفکر آزاد با 148 رأی، علی کریمی با 127 رأی و محسن دهنوی با 119 رأی از مجموع 272 رأی مأخوذه به‌ عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند.

همچنین منتخبان ملت، محمدحسین فرهنگی را با 167 رأی، علیرضا سلیمی را با 129 رأی و محسن پیرهادی را با 128 رأی از مجموع 268 رأی مأخوذه به‌عنوان ناظران هیئت رئیسه سال اول دور یازدهم مجلس انتخاب کردند
قاضی‌زاده و نیکزاد نواب اول و دوم هیأت رئیسه مجلس یازدهم شدند
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۹:۴۲

قاضی‌زاده و نیکزاد نواب اول و دوم هیأت رئیسه مجلس یازدهم شدند

میرحسین قاضی‌زاده هاشمی با ۲۰۸ رأی و علی نیکزاد با ۱۹۶ رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه مجلس یازدهم انتخاب شدند
اسامی نامزدهای عضویت به عنوان ناظر هیات رئیسه مجلس مشخص شد
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۹:۳۹

روح الله نجابت عضو هیات رئیسه سنی در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی اسامی نامزدهای عضویت به عنوان ناظر در هیات رئیسه را به شرح زیر قرائت کرد:

1- محسن پیرهادی

2- حسین حسین زاده

3- علی رضایی

4- علیرضا سلیمی

5- محمدحسین فرهنگی

6- غلامعلی کوهساری

7- غلامرضا نوری.
کاندیداهای عضویت کارپردازی هیأت رئیسه مشخص شد
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۹:۲۶

محسن فتحی عضو هیأت رئیسه سنی مجلس در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی اسامی کاندیداهای کارپردازی (دبیران مجلس) را قرائت کرد. از بین این افراد، نمایندگان، 6نفر را برای کارپردازی انتخاب می‌کنند. اسامی به شرح زیر اعلام شد:

- احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم

- معصومه پاشایی بهرام نماینده مرند

- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر

- سید کریم حسینی نماینده اهواز

- سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا

- سید محسن دهنوی نماینده تهران

- محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز

- محمد صفری ملک میان نماینده رودسر و املش

- سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده اردستان

- سید مهدی فرشادان نماینده سنندج

- علی کریمی نماینده بابل

- روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز

- حسین محمدصالحی نماینده فریدن

- مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد

- سمیه محمودی نماینده شهرضا

- سید علی موسوی نماینده ملکان

- سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان.
نامزدهای نواب رئیسی مجلس یازدهم معرفی شدند
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۹:۰۶

نامزدهای نواب رئیسی مجلس یازدهم معرفی شدند

هیأت رئیسه مجلس، نامزدهای نواب رئیسی مجلس یازدهم در جلسه اول را معرفی کرد.
نامزدهای نواب رئیسی مجلس یازدهم معرفی شدند

در این جلسه سیدامیرحسین قاضی‌زاده منتخب مردم مشهد و علی نیکزاد منتخب مردم اردبیل گزینه‌های نهایی فراکسیون انقلاب اسلامی برای نایب‌رئیسی مجلس یازدهم، به عنوان کاندیدای نواب اول و دوم برای جلسه اول مجلس یازدهم معرفی شدند.

همچنین هیأت رئیسه اعلام کرد که عبدالرضا مصری و سید محمدرضا میرتاج‌الدینی از کاندیداتوری نواب رئیسی مجلس انصراف دادند.
قالیباف با 230 رای رئیس مجلس یازدهم شد
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۹:۰۳

محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران با ۲۳۰ رای رئیس مجلس یازدهم شد.

دو کاندیدای دیگر ریاست مجلس، مصطفی آقامیرسلیم منتخب تهران ۱۲ رای و فریدون عباسی منتخب کازرون نیز ۱۸ رای، کسب کردند.

روز گذشته فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم، قالیباف را به عنوان کاندیدای نهایی این فراکسیون اعلام کرد.سایر کاندیداها حمیدرضا حاجی بابایی، مصطفی میرسلیم و حسن نوروزی بودند.
اسامی 3 کاندیدای ریاست مجلس یازدهم اعلام شد
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۸:۴۹

در این جلسه اسامی کاندیداهای ریاست مجلس اعلام شدند.

بر این اساس محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران، فریدون عباسی منتخب مردم کازرون و سیدمصطفی آقامیرسلیم به عنوان کاندیدای ریاست مجلس برای جلسه نخست مجلس یازدهم معرفی شدند.
رئیس سنی مجلس: مجلس یازدهم مجلس تراز اسلامی را به نمایش بگذارد
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۸:۴۲

سیدرضا تقوی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس در نشست علنی امروز ( پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با تأکید بر مفاد سوگندنامه‌ای که نمایندگان قرائت کرده‌اند، گفت: سوگندنامه باید تذکری برای نمایندگان باشد و هر روز آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و به آن متعهد باشند و خود را با مفاهیم این متن قوی، عجین کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه متن سوگندنامه بر اساس اصل 67 قانون اساسی است، اظهار داشت: ما نمایندگان در مراسم افتتاحیه تعهد دادیم و کار سنگینی را بر عهده گرفتیم که همانا پاسداری از حریم اسلام و نگهداری از آرمان‌های اسلامی است.

وی افزود: همچنین نگهبانی از مبانی جمهوری اسلامی، پاسداری از ودیعه ملت، رعایت امانت و تقسیم وظایف، دفاع از قانون اساسی، پایبندی به استقلال و اعتلای کشور، حفظ حقوق ملت، پایبندی به خدمت به مردم و مد نظر قرار دادن استقلال کشور و تأمین مصالح از جمله مواردی است که ما نمایندگان باید بر اساس سوگندنامه به آن توجه کنیم.

تقوی در ادامه با بیان اینکه ما به خداوند سوگند یاد کردیم تا به مفاد سوگندنامه وفادار باشیم، عنوان کرد: اگر به این موارد توجه کنیم ضعف‌های کشور برطرف می‌شود، همچنین باید مجلس تراز اسلامی را به نمایش بگذاریم که شاخصه‌های آن ارزشگرایی و انقلابی بودن، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی و توجه به مشکلات معیشتی و محرومیت زدایی است.

رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس یازدهم، انتخابات هیأت رئیسه مجلس را مسابقه‌ای برای خدمت دانست و افزود: ما برای خدمت کردن باید از خودمان شروع کنیم و بدانیم افرادی که از طریق هیأت رئیسه خدمت می کنند وظیفه سنگینی بر عهده خواهند داشت.

 

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار