کد خبر: ۸۵۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 27 May 2020

برگزاری سومین جشن سینمایی آکادمی «افسانه زندگی» با محوریت حافظان سلامت

تابناک/ مدیر جشنواره سینمایی آکادمی «افسانه زندگی» از معرفی هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران در دوره سوم این جشنواره خبر داد و گفت: سومین دوره جشن سینمایی آکادمی «افسانه زندگی» با محوریت تقدیر از حافظان سلامت برگزار می شود.

سجاد اصغری در گفت وگو با ایسنا، جشن سینمایی آکادمی «افسانه زندگی» را بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران دانست و اظهار کرد: سومین دوره جشن سینمایی آکادمی «افسانه زندگی» با محوریت تقدیر از حافظان سلامت برگزار می شود.

وی از معرفی هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران در دوره سوم این جشنواره خبر داد و افزود: بررسی‌ آثار در شورای آکادمی افسانه زندگی از بین تولیدات ۹۸-۹۷ آغاز شده که از بین تولیدات یکساله سینمای ایران ۱۶ فیلم جهت بررسی و دقت بیشتر برای معرفی هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران انتخاب شدند.

مدیر سومین دوره جشن سینمایی آکادمی «افسانه زندگی» ادامه داد: سعی ما در شورای آکادمی افسانه زندگی این است که با نهایت دقت از بین آثاری که تاثیر بسزایی چه در ابعاد داخلی و چه در ابعاد بین المللی برای سینمای ایران داشته اند، هفت فیلم مطرح سال را اانتخاب کنیم.

اصغری تصریح کرد: همزمان با معرفی هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران، بخش معرفی بهترین بازیگر سال به همراه بهترین فیلمبردار سال را هم داریم؛ البته بخش چهره ماندگار هم به یاد عباس کیارستمی با اهدای تندیس آکادمی افسانه زندگی به چهره ماندگار برگزار می شود.

وی گفت: در شرایط کنونی که کل جهان به ویژه کشور ما درگیر ویروس کروناست، جا دارد از زحمات جامعه پزشکی تقدیری شود و لذا در مراسم معرفی هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران از حافظان سلامت هم تقدیر به عمل می آید.

مدیر سومین دوره جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی اضافه کرد: مراسم معرفی هفت فیلم مطرح سال همانند دو دوره پیشین در ۱۴ تیرماه ۹۹ در سالن موج نو آکادمی افسانه زندگی برگزار می شود، اما به دلیل بحث کرونا در کشور شرایط چگونگی اجرای مراسم به صورت حضوری یا غیر حضوری(آنلاین) را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

وی یادآور شد: بخش معرفی بهترین فیلم خارجی زبان هم در روز ملی سینما برگزار می شود و در حال مذاکره برای انتخاب مدیر این بخش می باشیم. مدیر دو دوره پیشین این بخش نیز پوران درخشنده و تهمینه میلانی بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار