کد خبر: ۸۵۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 27 May 2020
تابناک/ خلیل الله کاظمی درحاشیه بازدید هیئت مدیره شرکت قطار شهری مشهد از محل دپو واجرای شفت ورودی دستگاه حفار خط چهار و روند عملیات احداث خط سه قطارشهری افزود: اجرای خط چهار قطار شهری مشهد به طول ۱۴.۵ کیلومتر به عنوان آخرین خط مربوط به طرح جامع حمل و نقل شهرمشهد است که از انتهای خیابان مهرمادر واقع در خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه خط چهار در مسیر خود به خط دو و سه در میدان شهدا و حرم مطهر نیز متصل می‌شود، افزود: مجوز‌های لازم برای احداث این خط از شورای اسلامی شهر و سپس وزارت کشور اخذ و کلنگ عملیات اجرایی آن سال گذشته به صورت رسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور به زمین زده شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: قرارداد رسمی اجرای پروژه خط چهار قطار شهری مشهد، اردیبهشت امسال به پیمانکار ابلاغ و عملیات آماده سازی شفت ورود دستگاه حفاری برای حفر تونل این خط در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار در خیابان مهر مادر آغاز شده است.

کاظمی با بیان اینکه طی هفت الی هشت ماه آینده شفت ورودی تونل خط چهار آماده و بهمن ماه دستگاه مکانیزه حفاری در این محل مستقر خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، حفر تونل مسیر ۱۴.۵ کیلومتری خط چهار قطار شهری حدود ۳.۵ تا چهار سال به طول خواهد انجامید.

وی اضافه کرد: در کنار برنامه ریزی برای حفر تونل خط چهار، اکنون عملیات اجرایی اتصال خط سه به خط دو قطار شهری و همچنین اتصال این خطوط به حرم مطهر با تکمیل ۵.۵ کیلومتر ازخط سه در فاز اول در حال انجام است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر برای اتصال خط سه به خط دو در میدان شهدا درحال ایجاد یک لوپ در خیابان توحید هستیم تا قطار‌های خط سه بتوانند به خط دو وارد شوند و همچنین خط سه نیز از طریق میدان شهدا به ایستگاه باب الجواد (ع) حرم مطهرمتصل و سپس با عبور از ایستگاه میدان بسیج به پایانه مسافربری امام رضا (ع) دسترسی ایجاد کنند.

کاظمی عنوان کرد: برای بهره برداری از ۵.۵ کیلومتر فاز اول خط سه قطار شهری، قراردادی به مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت سه ایستگاه از هفت ایستگاه واقع در این مسیر و سازه‌های جانبی امضاء و برای اجرا به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ابلاغ شده که این مبلغ غیر از هزینه حفر تونل است.

وی ادامه داد: همچنین مصوبه تامین مبلغی حدود ۶۴ میلیون یورو برای خرید تجهیزات مورد نیاز جهت بهره برداری از ۵.۵ کیلومتر فاز اول خط سه قطار شهری از شورای اسلامی شهر مشهد اخذ شده است.

معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه اکنون درحال انعقاد قرارداد خرید تجهیزات سیگنالینگ برای این مسیر هستیم افزود: امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۰، شاهد بهره برداری از ۵.۵ کیلومتر خط سه و اتصال این خط به حرم مطهر و همچنین به خط یک و دو در میدان شهدا باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار