کد خبر: ۸۵۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 27 May 2020

 

تابناک/رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام ۳ هزار و ۳۲۴ تست سرپایی کرونا در آزمایشگاه تشخیص کرونا در گیلان خبر داد و گفت: آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان مجهزتر می‌شود.

 
3324 تست سرپایی کرونا در گیلان انجام شد

تابناک/ارسلان سالاری امروز در بازدید از آزمایشگاه تشخیص کرونا در گیلان با اشاره به راه‌اندازی این آزمایشگاه از سال 1393 اظهار داشت: تست‌های مربوط به کرونا از اسفند ماه 98 در این آزمایشگاه انجام شد تا جایی‌که این استان از ارسال نمونه‌های تشخیص کرونا به انستیتو پاستور تهران بی‌نیاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیص کرونا در گیلان جزو نخستین آزمایشگاه‌ها در کشور است که در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا برای انجام تست کرونای گیلان در نظر گرفته شد خاطرنشان کرد: روزانه تعداد زیادی نمونه‌های تستی از بیماران و افراد مشکوک به کرونا در این مرکز آزمایش می‌شود.

سالاری از انجام 300 نمونه تست کرونا در آزمایشگاه مختص تشخیص ویروس کرونا در گیلان به‌صورت روزانه خبر داد و بیان کرد: در صورت افزایش تجهیزات این آزمایشگاه می‌توان تعداد تست‌های روزانه کرونا در این مرکز را به 500 نمونه ارتقاء داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان این آزمایشگاه را یک آزمایشگاه جامع ویروس‌شناسی معرفی کرد و ابراز داشت: در کنار تشخیص کرونا، بسیاری از بیماری‌های ویروسی و باکتریایی نیز در این آزمایشگاه تشخیص داده می‌شود و آن را تبدیل به یک آزمایشگاه جامع ویروس‌شناسی در گیلان کرده است.

وی با اشاره به نحوه تشخیص ویروس کرونا در آزمایش ویروس‌شناسی استان گیلان خاطرنشان کرد: نمونه‌های ارسالی از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی استان همواره در این آزمایشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد و نتایج آزمایشات نیز در مدت زمان کمی در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به انجام 3 هزار و 324 نمونه‌گیری سرپایی که امسال در آزمایشگاه تشخیص کرونای گیلان انجام شد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پرسنل این آزمایشگاه برای پاسخگویی مطلوب به نیاز بیماران و سایر مراکز ارجاع نمونه همواره در دو شیفت کاری مشغول فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار