کد خبر: ۸۵۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 27 May 2020
 

بهمن خاوری دوست پسر رومینا اشرفی درباره دوستی و نحوه فرار با رومینا وئ عشق چند ساله به دختر ۱۴ ساله، توضیحاتی را به پلیس ارائه داده که در ادامه اعترافات وی و ادعاهای عموی رومینا اشرفی و پدرش را در ابن مقاله میخوانید


بهمن خاوری متولد دهه شصت از اهالی حویق از توابع تالش است که بعد از کشته شدن رومینا اشرفی دختر ۱۴ ساله تالشی نتامش ب زبانها افتاده است.

 برای بررسی هرچه بهتر این پرونده با اسفندیار اشرفی، عموی رومینا اشرفی و همچنین بهمن خاوری، همان پسری که یکی از شخصیت‌های این داستان دردناک است، به گفت‌و‌گو نشستیم. ناگفته پیداست که اظهارات این دو نفر که در جناح‌های مقابل یکدیگر قرار دارند، کاملا با هم در تضاد است و نگارنده هم تلاشی ندارد تا حقی را بین آنها تقسیم کند و گزارش، صرفا روایتی است از یک قتل ناموسی دیگر.

اعترافات بهمن خاوری دوست پسر رومینا
دوستش دارم و اجباری در کار نبود: ماجرا از ارتباط رومینا و بهمن آغاز شد. بهمن حدودا ۳۵ سال دارد و حالا و بعد از رومینا زندگی خود را نابود شده می‌داند: «چند سالی بود که عاشق هم بودیم و بالاخره تصمیم گرفتم تا یک نفر را بفرستم و او را از پدرش خواستگاری کنم.

مخالفت به دلایل یکی نبودن مذهب
اما از آنجایی که مذهب ما یکی نبود، مخالفت کردند. به همین خاطر هم دختر به من گفت که پدرم رضایت نمی‌دهد و باید فراری‌اش بدهم. همین شد که باهم فرار کردیم و پنج روزی ناپدید شدیم. بعد از این ماجرا بود که پدرش در پاسگاه حویق از من به جرم آدم‌ربایی شکایت کرد. حتی به من تهمت زد که دخترش را بیهوش کردم و گاو و طلاهایش را هم دزدیدم. وقتی پاسگاه دختر را خواست و او هم به آن‌ها گفت که به خواسته خودش با من آمده است. ولی پدرش بیخیال نشد.

شکایت به جرم آدم ربایی
در آگاهی آستارا هم از من شکایت کرد و چند روز بعد آگاهی با من تماس گرفت. ولی چند نفر از بستگان آمدند و خواستند که ما با هم صیغه کنیم تا ماجرا تمام شود. ولی آن مرد با پلیس هماهنگ کرده بود تا من را دستگیر کنند. موقع بازجویی من گفتم که آن دختر را دوست دارم و اجباری در کار نبوده و دختر هم در بازجویی این حرف‌ها را تایید کرد. یک شب در بازداشتگاه ماندم اما در نهایت تبرئه شدم.»

بهمن در هنگام وصف ماجرایی که رخ داده بود، در هیچ کدام از جملاتش از نام رومینا استفاده نکرد. وقتی علت را جویا شدم گفت: «نمی‌تونم اسمش رو بگم، چون اون ناموسم بوده.»

ادعاهای اسفندیار اشرفی درباره گفته های بهمن خاوری
اسفندیار اشرفی، عموی رومینا می‌گوید: اصلا تفاوت مذهبی موضوع مهمی نبوده است و این پسر برادرزاده‌اش را تهدید کرده بود: «این پسر رومینا را با زور و تهدید اینکه او را می‌کشد با خود برد و ۶ روز تمام هم او را نگه داشت. بعد از این موضوع حتی ما خواستیم که بیایند و خواستگاری کنند اما خانواده آن پسر گفتن نه، پسر ما اشتباه کرده است. حتی عاقد آمده بود که عقدشان کند اما آن پسر قصدش چیز دیگری بود.»

بیشتر بخوانید : (عکس) ماجرای قتل رومینا دختر نوجوان ۱۳ ساله تالشی توسط پدرش در خواب
تهدید شدن خانواده اشرفی توسط دوست پسر رومینا

عموی دختر ۱۴ ساله تالشی می‌گوید: آن پسر در این مدت بارها با من تماس گرفته و ما را تهدید کرده است. به ما فحاشی می‌کند. اگر از رومینا عکسی نمی‌فرستاد این مسائل پیش نمی‌آمد. اصلا کدام مردی وقتی بخواهد با یک دختر ازدواج کند، عکسش را در اینستاگرام می‌گذارد؟ کدام مردی عکس ناموسش را در دنیا پخش می‌کند؟»

حال و روز مادر رومینا اشرفی
مادرش ۴۰ سال بیشتر ندارد و این روزها هم عزادار است. او هم فامیل ما و مثل خواهرمان است. حالا چه کنیم؟ او ولی دم است و باید برای پرونده تصمیم بگیرد. برادر من یک پسر ۶ ساله هم دارد. حالا زندگی‌اش نابود شده است. ما خانواده باآبرویی بودیم اما آن پسر همه زندگی ما را به هم زد.»
باقری وکیل دادگستری و فعال حقوق کودکان: رویه قضایی در این پرونده‌ها تسامح است

رضا اشرفی پدر رومینا قصاص نمیشود
وکیل دادگستری حکم قتل در شرایط این چنینی را حبس به علاوه دیه معرفی می‌کند: «از آنجایی که قاتل خود ولی دم بوده است، دیگر حکم قصاص اینجا معنایی ندارد. اما حبس و دیه وجود دارد که بازهم تصمیم چند و چون آن با قاضی پرونده است. دیه هم ابتدا به مادر، سپس به خواهر و برادر تعلق می‌گیرد.»

متهم در تحقیقات پلیس، علت و انگیزه قتل دخترش را اختلافات خانوادگی و فرار او از منزل به قصد ازدواج با مردی ۳۰ ساله بر خلاف رضایت او به دلیل اختلاف سنی زیاد عنوان کرد./ منبع رکنا

حویق از توابع تالش کجاست؟
بخش حویق از توابع شهرستان تالش ۳۲ هزار نفر جمعیت دارد
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
خانواده ها مراقب گرگ هایی مانند این پسر هوسران باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
پدروعمو رومینابایداعدام بشن که بخاطرخودخواهی ومرد بودنشون جان یک دختربیگناه رو گرفتن..عمو رومینا مردفریبکارییه...اگه بقول خودش رومینا به زور چاقو و ترس با بهمن فرارکرده پس چرا کشتن...اینکه ولی دم فردی رو بکشه امااعدام نشه نقض حقوق مقتوله وقانون باید عوض بشه..
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
چطور یه مرد بالغ به خودش اجازه میده عاشق یه بچه ده ساله که جای دخترش هست بشه ؟ این پسر باید تحت درمان روانی قرار میگرفت .
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
اینک پدر این عمل زشت انجام داد شکی نیست قابل دفاع هم نیست،،،، ولیعامل اصلی این جنایت بهمن خاوری است تو قیاف این موجودجوز نفرت
گمراهی تباهی من که جیز ندیدم پسر کاملا به عاقبت جنایت خود آگاه بود ولی دختر ده سال نه فریب خورد بود،،،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
چرا جوانان ایرانی با هم سن خودشان ازدواج نمیکنن چرا در صدا و سیما درست تبلیغ نمیشه والا هم سن بودن در خوشبختی خیلی تاثیر داره و مهم هست خانواده که بچه رو درست تربیت نکنه همینه خودش هم اون رو میکشه
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
چطور باباش دخترشو بکشه مگه نه همیشه پدرا دختراشون دوس دارن
مهرسانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
اون بهمن بی ناموس باید بمیرد سنی کثیف
مهرسانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
اون بهمن بی ناموس باید بمیرد سنی کثیف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار