کد خبر: ۸۵۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 27 May 2020
کرمی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های استان گیلان طی سال گذشته، ۲۲ هزار جلد کتاب از سوی خیران و نهاد کتابخانه‌ها دریافت کرده اند، گفت: در صورت حمایت‌های لازم، کتابخانه مرکزی شهر رشت تا پایان امسال افتتاح می‌شود.
 

 تابناک/ «پریسا کرمی» عصر امروز (سه‌شنبه، ۶ خرداد) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی همواره در تلاش است تا با بررسی زیرساخت‌ها، سبب توسعه کتاب و کتابخوانی شود و  سرانه مطالعه در گیلان افزایش یابد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی شهر رشت‌ پس از 16 سال به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: در صورت حمایت‌های لازم، کتابخانه مرکزی شهر رشت تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه استان گیلان، ۶۱ کتابخانه شهری، ۱۹ کتابخانه روستایی و ۲ کتابخانه سیار دارد، افزود:‌ همچنین یک کتابخانه مستقل با نام آیت‌الله رودباری تحت نظارت این نهاد است.


کرمی به تاثیر شرایط کرونا در اعضای کتابخانه‌های گیلان، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی استان ۶۵ هزار عضو فعال داشت که این تعداد به دلیل شرایط کرونا و بسته بودن کتابخانه‌ها به ۵۲ هزار و ۶۰۸ عضو کاهش پیدا کرد.

 

وی با اشاره به اجرای ۵ هزار و ۳۲۴ برنامه فرهنگی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۸، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل رونمایی از کتاب، همایش و جشنواره‌ها و جلسات نقد و بررسی کتاب بود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف توسط نهاد کتابخانه‌ها در بستر فضای مجازی، اظهار کرد: در شرایط کرونا، ایجاد پویش هر خانه یک کتابخانه، راه‌اندازی گروه کتابخوان مجازی در پیام‌رسان بله و ایجاد محفل ادبی معین در فضای مجازی با حضور شعرا و نویسندگان حوزه ادبیات از جمله برنامه‌های این نهاد است.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های استان گیلان طی سال گذشته، ۱۰ هزار و ۷۹۰ جلد کتاب از نهاد کتابخانه‌ها دریافت کردند، افزود: همچنین ۱۱ هزار جلد کتاب نیز توسط خیران گیلان به کتابخانه‌ها اهدا شد.

 

کرمی با اشاره به فعالیت ۲ دستگاه خودرو کتابخانه سیار در استان، تصریح کرد: یکی از این کتابخانه‌های سیار توسط منطقه آزاد تهیه شده و در هشت روستا کم برخوردار فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از هشت هزار جلد کتاب امانت داده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اذعان کرد: همچنین کتابخانه سیار قاصدک نیز با پوشش‌دهی پنج روستای کم‌برخوردار رشت، توانسته مورد استقبال کودکان و نوجوانان این مناطق قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار