کد خبر: ۸۵۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷ 27 May 2020

ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بازدید از آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا از مجهزتر شدن این آزمایشگاه خبر داد.

تابناک/ ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و هیات همراه ضمن بازدید از آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا رشت، نحوه ارایه خدمات در این مرکز را مورد بررسی قرار دادند.

در ابن بازدید، سالاری با بیان اینکه  آزمایشگاه مرجع در سال ۹۳ راه اندازی شده است، گفت: در اسفند ۹۸ به دلیل شیوع کرونا در گیلان به عنوان اولین استان در کشور (پس از تهران) برای انجام تست کرونا در نظر گرفته شد و این استان از ارسال نمونه ها به انستیتو پاستور بی‌نیاز شد.

وی افزود: در این مرکز آزمایشگاهی، نمونه های ارسالی از بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، تحلیل و گزارش می شوند. ضمنا نتایج آزمایشات نیز در مدت زمان کمتری در اختیار کادر درمان قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در این آزمایشگاه، روزانه تعداد زیادی نمونه تست از بیماران و افراد مشکوک به بیماری را مورد آزمایش قرار می‌دهد، یادآور شد: در این مرکز روزانه ۳۰۰ نمونه تست کرونا انجام می شود و با مجهزتر شدن این آزمایشگاه، انجام تست کرونا  به ۵۰۰ نمونه افزایش خواهد یافت.

سالاری با بیان اینکه در سالجاری تا کنون ۳۳۲۴ مورد نمونه گیری سرپایی انجام شده است، اذعان داشت: همکاران ما در آزمایشگاه تشخیص ویروس کووید ۱۹، در دو شیفت کاری فعالیت می‌کنند تا پاسخگوی بیماران و سایر مراکز ارجاع نمونه ها در بالاترین سطح ممکن باشند.

در این بازدید، معاون توسعه، معاون بهداشتی، مدیر حراست، مدیر بازرسی و مدیر روابط  عمومی نیز حضور داشتند.

گفتنی است؛ این مرکز یک آزمایشگاه جامع ویروس شناسی است و در آن علاوه بر تشخیص بیماری کرونا امکان تشخیص بسیاری از بیماری‌های ویروسی و باکتریایی فراهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار