کد خبر: ۸۵۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 26 May 2020

 

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: وزیر بهداشت برای درمان بیماران کرونایی تامین اجتماعی فاکتور دو هزار میلیارد تومانی به این سازمان فرستاده که از عدالت به دور است.
 
                                                   ماجرای فاکتور ۲۰۰۰ میلیاردیِ درمان کرونایی‌ها چیست؟

به گزارش «تابباک» به نقل از مهر، اکبر شوکت، در مورد هزینه‌های درمان بیماران کرونایی، اظهار داشت: دولت هزینه‌های بستری تمامی بیماران کرونایی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند را پرداخت می‌کند اما وزیر بهداشت به تأمین اعلام کرده که باید این سازمان هزینه درمان بیمه شدگان خود را به وزارتخانه پرداخت کند.

وی با گلایه از وزیر بهداشت و سیاست‌های او، افزود: سعید نمکی هنگامی که وزیر نبود به جای نوبخت در برخی جلسات حضور پیدا می‌کرد و منتقد سیاست‌ها بود اما اکنون دنبال رو همان سیاست‌هایی شده که روزی خودش منتقد آنها بود.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: وزیر بهداشت برای تأمین اجتماعی فاکتور فرستاده مبنی بر اینکه باید ۲ هزار میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان خود که به دلیل کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده اند پرداخت کند که البته ما نسبت به این موضوع اعتراض داریم و به هیچ عنوان آن را پرداخت نمی‌کنیم.

شوکت ادامه داد: به وزیر رفاه در این خصوص نامه زدیم و او نیز به رئیس جمهور نامه زد که این هزینه‌ها برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی همانند سایرین باید رایگان باشد.

وی با اشاره به اینکه آیا بیمه شدگان تأمین اجتماعی بازنشستگان و جامعه کارگری به اندازه اتباع خارجی هم ارزش ندارند گفت: هزینه‌های درمان تمامی بیماران کرونایی حتی اتباع بیگانه هم رایگان است آن وقت با چه حقی، دلیل و استدلالی نمکی از تأمین اجتماعی تقاضای پول می‌کند و این موضوع از عدالت به دور است.

وی اظهار داشت: کرونا، یک بیماری عمومی است و دولت موظف است هزینه درمان همه افراد را پرداخت کند و در این میان بیمه شدگان تأمین اجتماعی و کارگران استثنا نیستند و مانند سایرین باید با آنها برخورد شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار