کد خبر: ۸۵۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 26 May 2020

 

تابناک/مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: نخستین کتاب اسناد دفاع مقدس در گیلان تدوین شده است و به‌زودی به چاپ می‌رسد.

 
اسناد دفاع‌ مقدس رزمندگان استان گیلان منتشر می‌شود

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از فعالیت‌های گسترده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در حوزه تدوین کتب و آثار مستند هشت سال دفاع مقدس سخن گفت و اظهار داشت: نخستین کتاب اسناد دفاع مقدس در استان گیلان تدوین شده و به‌زودی به چاپ می‌رسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه نخستین کتاب اسناد دفاع مقدس استان ویژه شهر رشت است عنوان کرد: رزمندگان، فرماندهان و ایثارگران بسیار زیادی در گیلان و شهرستان رشت هستند که هنوز اسناد و مجموعه خاطرات آن‌ها از روزهای جنگ دریافت و مستندسازی نشده است.

بایرامی وجود ده‌ها هزار سند در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کنگره 8 هزار شهید گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در چند سال اخیر برای مستندسازی اسناد دفاع مقدس کم کاری داشتیم و می‌توانستیم در گذشته گام‌های بهتری در این زمینه برداریم.

 وی با تأکید بر اینکه میلیون‌ها سند هنوز در دست رزمندگان جنگ قرار دارد و باید برای مستندسازی آن هر چه سریع‌تر اقدام شود تصریح کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی بدون مراجعه حضوری می‌توانیم اسناد را به صورت دیجیتال از رزمندگان دفاع مقدس دریافت کنیم و ضمن نگهداری، آن‌ها را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان یکی از بهترین راه‌های ارائه اسناد دفاع مقدس به جوانان، نسل‌های جدید و مخاطبان را تبدیل آن‌ها به کتاب و اسناد مکتوب ذکر کرد و ابراز داشت: با این اقدام اولاً دسترسی به آن برای مخاطب سهل‌تر شده و در درجه دوم صیانت از این اسناد ارزشمند راحت‌ می‌شود.

بایرامی منبع بسیار ارزشمند و وسیع اسناد دوران جنگ را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه صدها عنوان کتاب در همین زمینه می‌تواند انتشار پیدا کند گفت: نخستین کتاب اسناد دفاع مقدس گیلان با همکاری مرکز اسناد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و معاونت تاریخ و ادبیات این بنیاد در آستانه چاپ قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر بیش از پنج میلیون اسناد حوزه دفاع مقدس در دست رزمندگان گیلان است به عملیات بیت‌المقدس و نقش گیلانیان در آن اشاره کرد و اظهار داشت:روایت‌های بسیار ارزشمندی از عملیات بیت‌المقدس جمع‌آوری و 260 شهید و 70 جانباز گیلانی این عملیات شناسایی شده است‌.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان مغفول ماندن حضور بانوان و روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس و لزوم جبران کاستی‌های این حوزه را متذکر شد و اظهار داشت: گیلان دارای 400 روحانی رزمنده و 340 زن رزمنده است که باید درباره نقش آنان در دوران دفاع مقدس بیشتر اطلاع‌رسانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار