کد خبر: ۸۵۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ 25 May 2020

 

تابناک/رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پویش خرید کالای ایرانی را از جمله طرح‌هایی که در استان به خوبی اجرایی شده است خواند و گفت: مبارزه با قاچاق کالا در گیلان تشدید می‌شود.

 
اجرای پویش خرید کالای ایرانی در گیلان؛ مبارزه با قاچاق کالا تشدید می‌شود

فرهاد دلق‌پوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از تشکیل پرونده بیش از 7 میلیارد و 215 میلیونی برای کالای قاچاق در گیلان در سال 98 خبر داد و با بیان اینکه کالای قاچاق، موجب اخلال در بازار و تضعیف انگیزه تولیدکنندگان می‌شود اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا که به تولید داخل ضربه می‌زند در استان گیلان تشدید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه برای پرونده‌های قاچاق کالایی که در استان تشکیل شد جرائم آن در تعزیرات حکومتی از 2 تا 5 برابر ارزش کالا اعمال شدند عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال جهش تولید نامگذاری کردند و می‌طلبد امر مبارزه با قاچاق کالا به شکل قاطعی پیگیری شود.

دلق‌پوش دارا بودن بزرگترین مرز ترانزیتی کشور را از جمله مزیت‌های بسیار مهم استان گیلان تلقی کرد و با اشاره به اینکه باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد ابراز داشت: با توجه به اینکه گیلان مرکز ثقل بسیاری از امور تجاری و اقتصادی محسوب می‌شود بنابراین در صورت عدم نظارت دقیق، پدیده قاچاق کالا در آن خطرآفرین است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از وجود حدود 110 هزار واحد صنفی، 2 هزار و 900 واحد صنعتی و 106 معدن در استان سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر بخش صنعت و معدن تأمین بیش از 45 درصد اشتغال استان گیلان را بر عهده دارد و این امر نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای بخش‌های یاد شده در اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارها بیش از 7 درصد ثروت و منابع جهان متعلق به کشور ایران است اما هنوز تبدیل این ثروت به اقتصاد پویا از 6 دهم درصد فراتر نرفته است خاطرنشان کرد: اگر یک فضای همدلی واحدی برای توسعه پایدار توسط نمایندگان ایجاد شود استان می‌تواند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در بخش‌های مختلف داشته باشد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یکی از مؤلفه‌های مهم در جهش تولید را هدایت سرمایه‌گذاری‌ها از محل‌ صرف سودجویانه به سمت تولیدات مولد، هدفمند، اشتغال‌زا و بازار پسند خواند و گفت: این هدف با فعال‌سازی مراکز مشاوره کسب و کار و تعیین اولویت‌های جدید سرمایه‌گذاری متناسب با اقلیم گیلان امکان‌پذیر می‌شود.

دلق‌پوش نبود بستر تبلیعاتی ارزان در رسانه‌های جمعی و ملی برای جلب بازار بومی مناسب برای عرضه کالا و فرهنگ سازی بیشتر برای مصرف کالای ایرانی را مورد توجه قرار داد و گفت: عدم جذب نقدینگی توسط صاحبان صنایع به علت پیچیدگی اداری و فقدان مدیریت هوشمند از دیگر مواردی است که در مسیر جهش تولید اختلال ایجاد می‌کند.

وی نظارت بر تأمین و عرضه کالا و خدمات در سطح جامعه را از مهم‌ترین رویکردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و بیان داشت: در حالی‌که سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در حوزه کلان با پدیده قاچاق کالا مبارزه می‌کنند سازمان صنعت، معدن و تجارت اصل فعالیت خود در این زمینه را در حوزه عرضه معطوف کرده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان رونمایی از سامانه استانی طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار موسوم به تاپ در گیلان که در سال 98 انجام شد را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ارتقاء فنی و مهندسی بنگاه‌‌های اقتصادی و تولیدی می‌تواند برای اهداف مهمی نظیر اشتغال پایدار ظرفیت‌سازی کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار