کد خبر: ۸۵۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 24 May 2020

 

اداره بهداشت عمومی انگلیس هشدار داده است که احتمال دارد در دوران قرنطینه خانگی در این کشور باکتری‌های خطرناک تکثیر شده باشند.
 
                                                   گمانه زنی انگلیسی‌ها برای شیوع بیماری لژیونر

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در انگلیس به علت احتمال تکثیر باکتری کشنده لژیونلا در لوله‌های آب در طول دوران قرنطینه خانگی به کسبه توصیه کرده‌اند که لوله‌های آب ساختمان را پیش از شروع به کار به طور کامل تخلیه کنند.

اداره بهداشت عمومی انگلیس روز گذشته (سه‌شنبه) گفت: توکار بودن لوله‌های آب ممکن است باعث رشد باکتری‌ها مخصوصاً در فصل گرم سال شود و سلامت عمومی را به خطر اندازد.

باکتری لژیونلا به طور طبیعی در لوله‌های آب وجود دارد و باعث بیماری لژیونر می‌شود که نوعی ذات‌الریه شدید است و ۱۰ درصد از مبتلایانش را به کام مرگ می‌کشد.

بیشتر بخوانید:
دلیل ابتلا به سندروم کاوازاکی مشخص نیست
بیماری لژیونر (Legionnaires' disease یا Legionellosis) نوعی از بیماری سینه‌پهلو (پنومونی) است که توسط باکتری‌های گرم منفی هوازی از سرده لژیونلا و بخصوص گونه لژیونلا پنوموفیلا ایجاد می‌شود. علائم بالینی در ابتلا با گونه‌های دیگر خفیف بوده و شبیه به آنفلوآنزا است، ولی در گونه پنوموفیلا سینه‌پهلوی حاد بروز می‌نماید.

این اداره گفت: وجود این باکتری در لوله‌کشی آب ساختمان‌هایی که در دوره قرنطینه در انگلیس بلااستفاده بوده‌اند احتمالاً برای سلامتی خطر دارد.

بخش بهداشت و ایمنی این اداره اعلام کرد: بیماری لژیونر مخصوصاً برای افراد بالای ۴۵ سال، سیگاری‌ها و کسانی که بیماری‌های مزمن دارند خطرناک است.

بخش بهداشت و ایمنی گفته است این باکتری زمانی تکثیر و پخش می‌شود که آب در دمای بالا (بین ۲۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد) راکد بماند.

در راهنمای اداره بهداشت عمومی که در هفته جاری منتشر شد آمده است که هر از گاهی تخلیه کردن لوله‌های آب در طول دوره قرنطینه برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها لازم است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در این راهنما هم‌چنین آمده همه سازمان‌هایی که لوله‌کشی آب دارند و در این مدت تعطیل بوده‌اند باید این اقدامات را انجام دهند، اما تأکید کرده مراکز خدمات دندانپزشکی، آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و هتل‌ها بیشتر در معرض خطرند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار