کد خبر: ۸۵۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 23 May 2020

 

هموطنان از سفرهای غیرضروری به گیلان پرهیز کنند/بازگشایی مراکز اقامتی و رستوران‌ها بعد از تعطیلات عید فطر

تابناک/معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو اکیدا به هموطنان و هم استانی های عزیز توصیه می شود به طور جد از مسافرت های غیرضرور پرهیز کنند.

"محمود قاسم نژاد" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ستاد ملی کرونا و وزیر بهداشت در ارتباط با مدیریت بیماری کرونا در سطح کشور اعلام کردند با توجه به همکاری مردم و تدبیری که ستاد ملی استانی بیماری کرونا داشتند، وضعیت این بیماری و شیوع آن در مرحله کنترل و مهار قرار گرفته است.

اوتاکید کرد: اما این بدان معنا نیست که مردم همه چیز را رها کرده و مناسبات و ارتباطات خود را با فرض این مساله که دوره بیماری تمام شده است، وسیع تر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اصلا چنین فرضی مطرح نیست، اظهار داشت: علی رغم رفع محدودیت هایی که دولت و ستاد ملی کرونا برای هموطنان عزیز درنظر گرفته اند، اما توامان رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم لازم است.

قاسم نژاد با بیان اینکه هنوز آثار شیوع بیماری در سطح استان گیلان و کشور قابل مشاهده است، از مردم درخواست کرد از سفرهای غیرضروری به استان گیلان خودداری کنند.

او گفت: همواره توصیه شده است که رفع محدودیت ها به معنای پایان کرونا نیست، چرا که هرگونه عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم رعایت پروتکل ها مجددا منجر به بازگشت شرایط به حالت اول می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان  افزود: بنابراین با توجه به تعطیلات پیش رو اکیدا به هموطنان و هم استانی های عزیز توصیه می شود، به طور جد از مسافرت های غیرضرور پرهیز کنند. نباید بی خیال شویم، بلکه باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و ضدعفونی، شست وشوی دست ها و استفاده از ماسک نیز در دستور کار تک تک هموطنان باشد. باید ترددها را کم کنیم و جزو ضرورت ها است که بیرون نرویم.

او ادامه داد: به آن دسته از اماکن و جاهایی که امکان فعالیت و ارئه خدمات دارند، توصیه شده است که وسائل حفاظت شخصی و ضدعفونی حتما باید موجود باشد تا سلامت افراد تضمین شود.

قاسم نژاد در خصوص فعالیت مراکز گردشگری در استان گیلان گفت: مراکز اقامتی، رستوران ها بعد از عید فطر و پایان ماه مبارک رمضان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی می توانند ارائه خدمات دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان همچنین درباره وضعیت ابتلا به کرونا در استان گیلان گفت: خوشبختانه امروز در پایین ترین وضع ابتلا به کرونا از زمان شیوع قرار داریم و اوضاع تحت مدیریت است. در بسیاری از شهرها فوتی کرونایی ندارند و در چند روز گذشته بیماران فوتی صفر بوده است، اما مراجعه به بیمارستان ها را همچنان داریم و تعداد زیادی از افراد بستری ترخیص شده اند.

قاسم نژاد در پایان تاکید کرد: حفظ شرایط موجود نیازمند این است که ترددهای غیرضروری همچنان کمتر انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار