کد خبر: ۸۵۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 21 May 2020

 

پژوهشگران کره‌ای بر این باورند که بهبودیافتگان مبتلا به ویروس کرونا از خطر ابتلا و انتقال به دیگران دور هستند.
 
                                                   بهبودیافتگان دیگر کرونا نمی‌گیرند

 

 به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، به گفته پژوهشگران کره‌ای، بهبودیافتگان به علت داشتن توانایی خنثی‌سازی ویروس، از خطر ابتلا و انتقال به دیگران دور هستند. کارشناسان کره‌ای یافتند کسانی که آنتی ویروس در بدن خودشان دارند، به احتمال زیاد نسبت به این بیماری مقاوم شده‌اند، اما هنوز شواهد رسمی و محکمی بدست نیاوردند.

محققان کره‌ای با آزمایش روی ۲۸۵ نفر از بهبود یافتگان، یافتند که آنان عامل انتقال بیماری نیستند. محققان همچنین با مشاهده آزمایش ۷۹۰ نفری که با بهبودیافتگان در ارتباط بودند نیز دریافتند هیچ کدام بیمار نشده‌اند. سازمان کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی در حال بازنگری و بروزرسانی شیوه‌نامه بهداشتی است تا به تازه بهبودیافتگان اجازه دهد بدون نیاز به آزمایش، دوباره به جامعه برگردند. این سازمان با نتیجه این تحقیقات به بازگشایی زودتر مراکز، کمک فراوانی کرد.

تا الآن حدود ۱۰۰ واکسن برای مقابله با کرونا پیشنهاد شده که تعداد معدودی از آن‌ها وارد مرحله بالینی شده است. چین در این زمینه پیشگام‌تر از دیگر کشور‌ها است و حتی چند واکسن خود را وارد مرحله دوم بالینی کرده است. با این حال این ویروس کشنده تا الان حدود ۵ میلیون نفر را در جهان گرفتار کرده است. بیشترین مبتلایان مربوط به آمریکا روسیه و برزیل است و ایران با ۱۲۷ هزار مبتلا در رده دهم این کشور‌ها قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار