کد خبر: ۸۵۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 21 May 2020

 

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: ما قصد دخالت در نرخ ارز را نداریم، این تنش قابل مدیریت است و این نرخ حتما تعدیل خواهد شد.
 
                                                   رییس کل بانک مرکزی: قصد دخالت در نرخ ارز را نداریم
به گزارش تابناک به نقل از  ایلنا، عبدالناصر همتی با حضور در برنامه خبری تلویزیون در مورد نوسانات اخیر در بازار ارز گفت: شرایطی که از اسفندماه بوده باعث این افزایش قیمت شد، تحریم همواره اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و همچنین کرونا و افت قیمت نفت در این افزایش تاثیر داشته است.

وی ادامه داد: قیمت ارز به دلیل نبود اسکناس بالا نرفته است و از نظر موجودی اسکناس ذخایر بی‌نظیر بوده، بلکه مشکل در حال حاضر حواله است.

همتی تصریح کرد: خوشبختانه صادرات در حال شکل گیری و ارز صادراتی در حال بازگشت است، باید توجه داشت که ٢٠ میلیارد دلار هنوز برنگشته، اما هنوز فرصت دارند که این میزان ارز را برگردانند.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: برای واردکنندگان و تولیدکنندگان برگشت ارز صرفه اقتصادی داشته باشد و به همین دلیل به دنبال نرخ تعادلی هستیم، ما قصد دخالت در نرخ ارز را نداریم.

همتی با بیان اینکه مردم سختی‌های زیادی دیده‌اند، اما به هر حال استقلال هزینه دارد، گفت: این تنش قابل مدیریت است و این نرخ حتما تعدیل خواهد شد.

وی در مورد عرضه ارز در سامانه نیما گفت: وضعیت عرضه در ابتدای سال خوب نبود، اما ۲.۸ میلیارد عرضه در دو ماه اول امسال عرضه داشتیم که رقم خوبی است. باید توجه داشته باشیم که همه کشور‌ها به دلیل کرونا دچار مشکل بودند.

وی متذکر شد: بسیاری از منابع مسدود ما در حال بازگشایی است و همه این موضوعات بر نرخ ارز در بازار تاثیر می‌گذارد به همین دلیل به همه می‌گوییم در بازار ارز سرمایه گذاری نکنند تا شرمنده آن‌ها نشوم.

همتی با بیان اینکه درباره نرخ ارز با هیچ کس حرفی نمی‌زنم، گفت: نقدینگی و انتظارات تورمی را به سرعت کنترل خواهیم کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار