کد خبر: ۸۵۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 20 May 2020

واکنش نکونام و آذری به میزبان نبودن خوزستان

تابناک/سرانجام رقابت‌های لیگ برتر برگزاری می‌شود. با تصمیم مشترک ستاد ملی کرونا و فدراسیون پزشکی، شایعات تبدیل به واقعیت شد تا تیم‌ها از ابتدای خردادماه استارت خود را بزنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛البته بماند که بعضی از تیم‌ها از قبل استارت زده‌اند و فدراسیون پزشکی هم از این اتفاق با خبر بوده است! گویا سه تیم به صورت پنهانی تمرینات خود را حتی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند و این به گوش دیگر باشگاهها هم رسیده است.

اعلام اولیه

فدراسیون پزشکی روز گذشته به سازمان لیگ اعلام کرد از روز اول خردادماه تیم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند تمرینات خود را آغاز کنند. از روز 22 خردادماه هم تیم‌ها می‌توانند بازی‌های خود را برگزار کنند. سازمان لیگ بعد از دریافت این ابلاغیه، سریعا تشکیل جلسه داد و تصمیم بر این شد تا دو روز دیرتر یعنی از سوم خردادماه تیم‌ها تمرینات خود را آغاز کنند. همچنین با تصمیم آنها، رقابت‌های لیگ هم به خاطر آماده سازی تیم‌ها دیرتر برنامه ریزی شد. با وجود آنکه فدراسیون می‌توانست از روز 22 خرداد بازی‌ها را آغاز کند ولی با تصمیم آنها قرار شد دو تیم فولاد و استقلال که بازی معوقه خود را برگزار نکرده‌اند، روز 29 خردادماه مقابل هم قرار می‌گیرند.

میزبان فولاد و استقلال روی هوا

طبق برنامه فولاد میزبان استقلال است اما این بازی بعید است در شهر خوزستان برگزار شود. در حال حاضر وضعیت این استان قرمز است و به همین خاطر برگزاری تمرینات هم در آنجا توصیه نمی‌شود. باشگاه فولاد هم مانده چه تصمیمی بگیرد. این تیم قرار است اردوی خود را در تهران برگزار کند و منتظر است تا پروتکل های بهداشتی اعلام شود. محل برگزاری بازی هم قرار است متعاقبا اعلام شود. به گفته مسئولان فدراسیون پزشکی بازی باید در یکی از شهرهای همجوار خوزستان که وضعیت بهتری دارد، برگزار شود.

دیروز وقتی از جواد نکونام سرمربی فولاد در این باره سوال کردیم گفت: «ما منتظر هستیم تا به ما همه چیز قطعی اعلام شود ولی همانطور که اعلام شده، ما باید تمرینات خود را آغاز کنیم و این کار را خواهیم کرد.» سعید آذری مدیرعامل فولاد خوزستان هم در واکنش به این موضوع می گوید: «خوزستان در شرایط قرمز قرار دارد، اگر قرار است در آنجا بازی نشود، در تهران هم که شرایط قرمز است نباید بازی برگزار شود. در خوزستان سه تیم داریم، در تهران 6 تیم حضور دارند. نباید درحق تیم‌های خوزستانی اجحاف شود. ما در استادیوم خودمان بازی می‌کنیم و در آنجا یک حس مالکیت در آن داریم و بازیکنان تصویر سازی می‌کنند. حق ما است که در این استادیوم بازی کنیم، ولی به شرط آنکه شرایط مهیا شود.» بدین ترتیب هم خوزستانی‌ها و هم استقلالی ها باید منتظر باشند تا فدراسیون و سازمان لیگ درباره محل برگزاری مسابقه تصمیم بگیرند.

پروتکل های بهداشتی در حال تنظیم

قرار است ظرف روزهای آینده فدراسیون پزشکی پروتکل‌های بهداشتی را به تمام باشگاهها ابلاغ کند تا طبق آن عمل کنند. در این پروتکل ها به طور کامل درباره شرایط تمرینی و برگزاری بازی‌ها توضیحات لازم ارایه شده است و بازیکنان و باشگاهها باید آن را رعایت کنند. امید توفیقی مدیر روابط عمومی فدراسیون پزشکی گفت: «این پرتکل در حال تنظیم است و البته گمانه زنی‌هایی درباره اش شده است. هم درباره رعایت فاصله بهداشتی و هم سایر موارد از جمله انجام موارد بهداشتی لازم در زمان تمرینات و بازی‌ها. امیدوار هستیم که این پروتکل ها به دقت رعایت شود. البته باید منتظر بمانیم تا ببینیم تا زمان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر وضعیت استان ها چطور خواهد بود.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار