یک یادآوری مهم چند روز مانده به شروع مجلس جدید؛
تابناک گیلان/ با توجه به اینکه کمتر از ده روز به شروع فعالیت مجلس یازدهم زمان مانده است، از مسئولان مجلس دهم و به ویژه معاونت اجرایی این مجلس انتظار می‌رود که رویه‌های گذشته در اسکان موقت نمایندگان مجلس یازدهم و خانواده‌های آنان در هتل‌های آنچنانی تکرار نشود و حتی المقدور این وظیفه بر عهده شخص نمایندگان قرار بگیرد و یا اینکه...
کد خبر: ۸۵۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 20 May 2020
 
تابناک گیلان/ با توجه به اینکه کمتر از ده روز به شروع فعالیت مجلس یازدهم زمان مانده است، از مسئولان مجلس دهم و به ویژه معاونت اجرایی این مجلس انتظار می‌رود که رویه‌های گذشته در اسکان موقت نمایندگان مجلس یازدهم و خانواده‌های آنان در هتل‌های آنچنانی تکرار نشود و حتی المقدور این وظیفه بر عهده شخص نمایندگان قرار بگیرد و یا اینکه...
 
 

سی ام خرداد ۱۳۹۵ و در آستانه تشکیل مجلس دهم خبر‌هایی مخابر شد مبنی بر اینکه هزینه اسکان نمایندگان راه یافته به قوه مقننه، شبی یک و نیم میلیون تومان در هتل‌های تهران است. حتی یکی از نمایندگان مجلس نهم در گفت و گویی صراحتا از هزینه هنگفت اسکان نمایندگان در هتل‌های چند ستاره تهران خبر داد؛ موضوعی که با واکنش روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در آن برهه مواجه و تکذیب شد.

به گزارش «تابناک»؛ مسئولان وقت مجلس در واکنش به انتشار خبری مبنی بر هزینه اقامت روزانه یک و نیم میلیون تومانی نمایندگان، ضمن تکذیب آن عنوان کردند: اقامت نمایندگان عمدتا در مهمانسرای خانه معلم و فرهنگیان و هتل‌های معمولی شهر بوده که هزینه روزانه آن، حدود ۱۵۰تا ۲۰۰هزار تومان است.

درز خبر اقامت نمایندگان مجلس در هتل‌های لاکچری در آن زمان باعث شد، رسما اعلام شود که هیچ یک از نمایندگان مجلس تاکنون در این هتل و هیچ هتل مشابهی اقامت نداشته اند. قوه مقننه در این خصوص تاکید کرد که «از مدت‌ها قبل، ستاد استقبال از نمایندگان و برگزاری مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس به ریاست معاون محترم اجرایی تشکیل و تمهیدات لازم برای برگزاری شکوهمند مراسم افتتاحیه و اسکان نمایندگان ملت و سایر موضوعات مرتبط با منتخبین مردم و آغاز به کار مجلس جدید به دقت و با استفاده از تجارب گذشته، بررسی و اقدام شد.»

در خبر مذکور تصریح شده بود، «با هماهنگی آموزش و پرورش، اغلب نمایندگان در مهمانسرای فرهنگیان و خانه معلم اسکان داده شدند و برای برخی دیگر نیز در هتل‌های متوسط و معمولی ـ که عمدتا در نقاط مرکزی شهر قرار دارد ـ شرایط اقامت تمهید شد؛ بنابراین، هزینه‌ها تقریبا یک دهم هزینه‌ای است که در رسانه‌ها آمده و حدود ۱۵۰ تا حداکثر حدود ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر شب است.»

نمایندگان مجلس یازدهم و خانواده‌های‌شان در هتل‌های لاکچری اسکان داده نشوند!

به رغم تاکید مجلس بر اسکان نمایندگان در هتل‌های متوسط و معمولی و همچنین خانه معلم و مهمانسرای فرهنگیان، نمایندگان وقت تبریز و خمینی‌شهر در مجلس در گفتگو‌هایی جداگانه حضور نمایندگان و خانواده‌هایشان در هتل‌های چند ستاره تهران را تایید کرد و یادآور شدند: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی هتل‌ها از جمله هتل هویزه، انقلاب، هتل حجاب، هتل آزادی سمیه هستند. البته عمده نمایندگانی که به همراه خانواده در تهران نیستند، در باشگاه فرهنگیان اسکان داده شده اند، اما عموم نمایندگان که با خانواده هایشان در تهران هستند، در هتل‌های مختلف که نام برده شده، اسکان داده شده اند.

شاید بسیاری از اتفاقات و رفتار‌ها در مجالس گذشته افتاده باشد، اما از آنجا که بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس، بر روحیه انقلابی و تلاش برای حل مشکلات مردم تاکید دارند، انتظار می‌رود برخی رفتار‌های گذشته در مجلس به نفع مردم و برای شروع به اصلاح رویه‌های اشتباه تعدیل شود؛ به عنوان مثال یکی از مسائلی که انتظار آن از مجلس یازدهم می‌رود، این است که نمایندگان حتی الامکان در شرایط اقتصادی نامساعد فعلی کشور، باری هرچند کوچک بر گرده بیت المال نگذارند.

درست است که از گذشته و در شروع به کار مجلس اسکان‌های موقتی برای نمایندگان در نظر گرفته می‌شد که در برخی موارد حتی در هتل‌های لاکچری بوده و بعضا هم در مهمانسرا‌های آموزش و پرورش و خانه‌های معلم، اما این انتظار از مجلس یازدهم وجود دارد که با توجه به شرایط نسبی و بعضا خوبی که از لحاظ توان مالی در بین آن‌ها می‌بینیم، حتی الامکان هزینه‌های اسکان موقت را شخصی بر عهده بگیرند؛ طبیعتا این هزینه‌ها از بخش کوچکی از هزینه‌های انتخاباتی آن‌ها هم کمتر خواهد بود.

با توجه به اینکه کمتر از ده روز به شروع فعالیت مجلس یازدهم زمان مانده است، از مسئولان مجلس دهم و به ویژه معاونت اجرایی این مجلس انتظار می‌رود که رویه‌های گذشته در اسکان موقت نمایندگان مجلس یازدهم و خانواده‌های آنان در هتل‌های آنچنانی تکرار نشود و حتی المقدور این وظیفه بر عهده شخص نمایندگان قرار بگیرد و یا اینکه در شرایط اقتصادی نامناسب فعلی با بهره گیری از امکانات اماکن دولتی کمترین هزینه‌ها برای چنین اقداماتی انجام شود.

از طرفی انتظار می‌رود، نمایندگان راه یافته به مجلس یازدهم نیز از پذیرفتن هرگونه اقامتی برای خود و خانواده‌هایشان در هتل‌های چند ستاره خودداری کرده و تلاش کنند به مانند هزینه‌هایی که در دوران رقابت‌های انتخاباتی شان کرده اند، مساله اسکان موقت برای خود و خانواده‌های شان را متقبل شوند. این موضوع می‌تواند اولین سنگ محک نمایندگانی که با نام «انقلابی» به مجلس راه یافته اند و اولویت خود را حل مشکلات مردم قرار داده اند، باشد.

از طرفی، بد نیست اینطور به قضیه نگاه کنیم که اگر نماینده مجلس را نظیر یک کارمند یا نظامی در نظر بگیریم که با میل و انتخاب خودش و به منظور انجام وظیفه و مسئولیتی که بر گردنش نهاده شده، از شهری قرار است به شهر دیگری عزیمت کند، در این صورت طبیعتا باید تمامی امور مربوط به انتقال از یک شهر به شهر دیگر به خصوص درباره زندگی شخصی و خانواده یک نماینده بر عهده خود او باشد.

همانطور که بسیاری از کارگران، کارمندان و نظامیان برای انجام مسئولیت‌هایشان و کاری که پذیرفته اند آن را انجام بدهند، خود به تنهایی یا به همراه خانواده شان به شهری دیگر عزیمت می‌کنند و تمامی هزینه های شخصی شان را هم متقبل می‌شوند، این موضوع باید درباره نمایندگان مجلس هم جاری و ساری باشد و هزینه مربوط به اقامت موقت و یا دائم یک نماینده که بنا به خواست شخصی اش کاندیدا شده و پذیرفته وکالت مردم در مجلس را بر عهده بگیرد، توسط خود او تامین شود، نه از جیب بیت المال.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار