کد خبر: ۸۵۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 18 May 2020

 

 

تابناک / شهرداری لنگرود به منظور مقابله با شیوع کرونا در این مدت، به صورت مداوم معابر پرتردد، بانک‌ها، جایگاه‌های پمپ بنزین و گاز سی‌ان‌جی و پارک‌ها را ضدعفونی کرده است.

 

سیدمهدی رجایی شهردار لنگرود در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت شهروندان امسال در تعطیلات نوروز از پذیرش مسافران و گردشگران در شهر لنگرود خودداری شد.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: کلیه مراکز تفریحی و اقامتی، پارک‌ها و کمپ‌های مسافرتی لنگرود تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

شهردار لنگرود ادامه داد: در سوم اسفند ماه وقتی ویروس کرونا در استان گیلان و لنگرود شیوع پیدا کرد، به دلیل افزایش بیمار ظرفیت بیمارستان این شهر تکمیل شده بود، مسئولان در ستاد مقابله با شیوع این بیماری در استان گیلان و شهرستان تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ کردند و از همان روزهایی ابتدایی در تردد و ساعات کاری اصناف محدودیت‌های ایجاد شد و کسبه و مغازه‌داران در این زمینه با ستاد مقابله بیماری کرونا در شهرستان همکاری خوبی داشتند.

رجایی عنوان کرد: شهرداری لنگرود به منظور مقابله با شیوع کرونا در این مدت، به صورت مداوم معابر پرتردد، بانک‌ها، جایگاه‌های پمپ بنزین و گاز سی‌ان‌جی و پارک‌ها را ضدعفونی کرده است و این اقدامات تا اعلام وزارت بهداشت در خصوص پایان شیوع این ویروس تداوم خواهد داشت.

وی با بیان این که با کمک‌های دولت و خیران کمبود لوازم و تجهیزات بیمارستان لنگرود رفع شده و اکنون مراکز درمانی این شهر در وضعیت خوبی قرار دارد، افزود: شهرداری لنگرود در این مدت با همکاری تعدادی از بانوان خیاط اقدام به تولید ماسک قابل شست‌وشو کرده و در اسفندماه سال گذشته حدود پنج هزار ماسک بین نیروهای شهرداری و شهروندان توزیع کرد.

شهردار لنگرود اظهار کرد: بازارهای این شهر از گذشته در استان گیلان معروف بوده و بسیاری از مردم برای خرید از محصولات متنوع کشاورزی و محلی عرضه شده در آن‌ها، در ایام مختلف سال به این شهرستان سفر می‌کنند، اما امسال برای حفظ سلامت شهروندان این بازارها را تعطیل کردیم.

رجایی گفت: مراحل کفن و دفن افرادی که بر اثر بیماری کرونا فوت می‌کنند براساس پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت، توسط مسئول آرامستان شهرداری با همکاری سپاه، نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیان طبق ضوابط شرعی و بهداشتی انجام می‌شود و با توجه به استفتائات اخیر مقام معظم رهبری، شهرداری لنگرود در تلاش است تا این افراد حتی‌المقدور به جای تیمم، شست‌وشو و غسل داده شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت هر چه سریع‌تر تدابیری بیندیشد و از بازاریانی که در این شرایط بحرانی به ناچار مجبور به تعطیلی محل کسب و تحمل ضرور و زیان زیادی شدند، حمایت ویژه‌ای داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار